Senaste nytt

Ska SAS reducera till Boston och Miami?

Fick min Miamiresa ombokad nu, med utresa en dag tidigare. Eftersom det är en MR så kanske det inte passar så bra.
Min var också en MR men jag hade tänkt att hinna med att se Miami och spela nån runda golf också. Svårt nu då de lagt min hemresa med vändande plan. Knappt 2 h i MIA...

Ser att jag också fått min resa till Miami ombokad. Inte fått vare sig mail eller sms om detta. I alla fall samma resdagar som tidigare. Reser med en kompis som bokat separat, tur att han bokats om till samma flyg som jag i alla fall...

Vi har dock blivit separerade med våra sätesval, och det går inte att välja om platser på nätet. Lustigt också att man bara kan se ändringarna på flysas.com, på SAS svenska sida går bokningarna inte att öppna över huvud taget.

Ja det är riktigt dåligt att de inte erbjuder annan Star Alliance bolag den resdag man bestämt om de beslutar att dra in flighter. Är det någon som tror man kan hävda det?

Last edited:
Ja det är riktigt dåligt att de inte erbjuder annan Star Alliance bolag den resdag man bestämt om de beslutar att dra in flighter. Är det någon som tror man kan häva det?
Det är ju bara ringa in så kan de fixa det, men de kommer inte göra det automatiskt.

Ja det är riktigt dåligt att de inte erbjuder annan Star Alliance bolag den resdag man bestämt om de beslutar att dra in flighter. Är det någon som tror man kan hävda det?

Jag funderar på det, men vet inte om det är värt det. Vill flytta utresan, men det alternativ man lär får då är SAS till EWR och sedan inrikesflyg längst bak i bussen i tre timmar. Känner mig inte sugen på det.

Jaha, gick in för att kolla om mitt plusgradebud flyttades med till nya avgången och möts av detta:

upload_2017-6-18_16-23-51.png

De börjar flytta om planen redan i augusti på sträckorna till Miami och Boston.
Blir ingen 737 en sista gång till Boston för min del då avgångarna bytts mot A330 istället, det har ställt till det lite med seatingen också. Är på samma bokning som en polare men har ändå blivit splittade och fått 30 A,C med någon annan på 30B. Helt ok att få rad 30 men tråkigt att dom ska splitta oss men det kan vi säkert lösa ombord om inte annat.

De börjar flytta om planen redan i augusti på sträckorna till Miami och Boston.
Blir ingen 737 en sista gång till Boston för min del då avgångarna bytts mot A330 istället, det har ställt till det lite med seatingen också. Är på samma bokning som en polare men har ändå blivit splittade och fått 30 A,C med någon annan på 30B. Helt ok att få rad 30 men tråkigt att dom ska splitta oss men det kan vi säkert lösa ombord om inte annat.

Det känns ju inte orimligt att personen på 30B skulle kunna tänka sig att byta från en gångplats till en annan. Framförallt inte på den raden.

Det känns ju inte orimligt att personen på 30B skulle kunna tänka sig att byta från en gångplats till en annan. Framförallt inte på den raden.
Problemet är att vi fått 30A,C,D då vi är 3 personer. Den som har 30B lär ju inte vara jättesugen kanske på att ta 30D antar jag. Men folk som bokat dessa platser brukar ju vara benägna att uppgradera ibland också så det kanske löser sig på så sätt.

Toppen