Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte precis booka min första eurobonus-pointresa var vi inte flyger med SAS, men ser att kontoret i Tallin är stängd nu.
Jag tror jag har 3 vouchers, tänkte använda 2 på resa til MIA med familjen. Hittat 4 platset i business med Swiss.
Om jag förstått rätt vill det kosta 190k eurobonuspoints och ca. 1500 kr pr person i avgifter.
Får man välja platser oxå vid bookningen i Tallin?

Tänkte precis booka min första eurobonus-pointresa var vi inte flyger med SAS, men ser att kontoret i Tallin är stängd nu.
Jag tror jag har 3 vouchers, tänkte använda 2 på resa til MIA med familjen. Hittat 4 platset i business med Swiss.
Om jag förstått rätt vill det kosta 190k eurobonuspoints och ca. 1500 kr pr person i avgifter.

Ja.

Vet inte hur du får det till 190k poäng.
Europa till USA i Business med Star Alliance kostar 110k poäng tur och retur per person.
Om ni är 4 personer och har 2 vouchers borde det bli 220k poäng.
Om ni ska ha enkelbiljetter så är det 66k per person innan voucher appliceras. För 4 personer blir det då 132k poäng.

Skatter och avgifter brukar vara ca 1500-2000 på en enkel och det dubbla för tur och retur.

Har bokat motsvarande nyligen, och skatter & avgifter låg på ca 2800/pers för ARN-ZRH-MIA t/r (endast LX-flyg).
Platser kan du välja sen på swiss hemsida, använd samma bokningsreferens som SAS, men jag fick inte short-haul-platserna att bita. På Long-haul är bara par-platserna öppna för reservation utan extra avgift. Vill du ha ensamsätena kostar det mer.

Så fick jag bookat CPH-ZRH-MIA-ZRH-CPH, 2 vuxna och 2 barn i business kostade 220k points och ca 2.900kr pr person med 2 vouchers.
Fick oxå bookat platser till alla 4 bredvid varandra på alla 4 flights.
Inte helt enkelt att hitta platser i höstlovet, men nu satt den

Kort fråga, om man har en voucher och en familj med två vuxna och två barn, kan man använda vouchern för de vuxna, men betala med poäng för barnen?

Hittar ingen bättre tråd att fråga i och sökfunktionen ger mig mer frågetecken än svar -

Jag får min voucher om cirka 3v. Kan jag redan nu ringa Tallin och boka en resa (för normalpris) och sedan applicera vouchern när jag väl har fått den (givetvis innan resdatum)?

Hittar ingen bättre tråd att fråga i och sökfunktionen ger mig mer frågetecken än svar -

Jag får min voucher om cirka 3v. Kan jag redan nu ringa Tallin och boka en resa (för normalpris) och sedan applicera vouchern när jag väl har fått den (givetvis innan resdatum)?

Nej, det går inte.
Några dagar innan kan gå men inte tre veckor i normalfalll.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen