Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

När du "uppgraderar" till premium, så är det ingen egentlig uppgradering, du får ett nytt kort och konto, ditt gamla MC fortsätter att vara aktivt, du måste avsluta det själv. Så ser det iallafall ut för mig som numera har två kort när jag kollar online.

Jo, så ser det ut någon dag sedan blir det första kortet inaktivt efter att det andra aktiverats.
Pratade med SEB idag och man kan inte ha mer än ett kort aktivt förutom ett extra pointearner kort. Jag kunde nämligen inte uppgradera utan dom var tvugna att avsluta mitt ursprungliga MC...
Men man vet ju aldrig. Kan ju vara HUACA....

de lyckades överföra spenden för maj till nya kortet och dra autofirot in på de gamla, så det gamla ligger plus och det nya mera minus ;)

Jo, så ser det ut någon dag sedan blir det första kortet inaktivt efter att det andra aktiverats.
Pratade med SEB idag och man kan inte ha mer än ett kort aktivt förutom ett extra pointearner kort. Jag kunde nämligen inte uppgradera utan dom var tvugna att avsluta mitt ursprungliga MC...
Men man vet ju aldrig. Kan ju vara HUACA....

IMG_4701.PNG
Så här ser det ut för mig. Det är alltså den gamla välkomstbonusen. Om inga andra inköp görs, hur många poäng kommer föras över den 10 juni?
114 eller 10 114?

Ber om ursäkt på förhand om detta redan har besvarats, men får man välja kreditnivå själv eller är det som med Amex att den sätts automatiskt? Och vad är minsta nivån? Skulle helst inte vilja öka på krediterna för mycket precis innan bolånförhandling med banken...

Vill minnas att man fick fylla i detta själv första ggn man ansökte(inom vissa ramar förstås:D). När jag sedan uppgraderade till Premium hängde samma kreditgräns som tidigare med.

Ber om ursäkt på förhand om detta redan har besvarats, men får man välja kreditnivå själv eller är det som med Amex att den sätts automatiskt? Och vad är minsta nivån? Skulle helst inte vilja öka på krediterna för mycket precis innan bolånförhandling med banken...
Du väljer själv kreditutrymme i din ansökan, mellan 5000 och 100000. Har du redan SAS Eurobonus MC flyttas krediten över till Premium, och ingen ny kreditupplysning görs enligt rapporter i tråden.

Du väljer själv kreditutrymme i din ansökan, mellan 5000 och 100000. Har du redan SAS Eurobonus MC flyttas krediten över till Premium, och ingen ny kreditupplysning görs enligt rapporter i tråden.
Jag har inte SAS Eurobonus MC redan, men en extra kredit på 5000kr känns ju som ingen fara att visa upp för banken. Kanske t.om. hinner bli av med Medmera Mer kortet (och kreditutrymmet)

Toppen