Senaste nytt

SAS Meet and Greet Stockholm 23 Maj 2017

Jag gillar när loungen är mer än ett ställe med några fåtöljer, tidningar och gratis mat/alkohol. För mig är loungerna mest ett ställe att äta/dricka och/eller jobba, samt att sitta lite mer bekvämt och förhoppningsvis lite mer i lugn och ro. Det är strålande att det finns fler alternativa aktiviteter i loungen, och just träningen är något som blir lidande för mig när jag reser. Och angående prioritering/kostnader hos SAS utgår jag ifrån att detta görs tillsammans med någon partner, så att man på så sätt delar kostnaderna. Hoppas man kan få låna handduk (och varför inte träningskläder!)

I övrigt tror jag att man försöker testa lite olika saker i loungerna. En kollega till mig fick för en tid sedan, jag vill minnas att det var under ett besök i OSL-loungen, svara på en enkät om han skulle uppskatta en barista i loungen (ja), samt om han skulle kunna tänka sig betala för en barista-fixad kaffe i loungen (nej)

Rykten från Rickard Gustafsson om en nyemission gör inte saken bättre.

Jag hoppas att detta är ett skämt, annars är det ett allvarligt brott du hävdar att Gustafsson begår. Även du riskerar att åka dit om du handlar baserat på insiderinformation. Du bör nog ta bort det oavsett.

Jag hoppas att detta är ett skämt, annars är det ett allvarligt brott du hävdar att Gustafsson begår. Även du riskerar att åka dit om du handlar baserat på insiderinformation. Du bör nog ta bort det oavsett.
SAS vd Rickard Gustafson vill spara mer
Det är ju knappast en nyhet eller hemlighet att SAS inte utesluter en nyemission.
"Han nekar inte till att en nyemission finns med i den paletten.'Det kan jag inte kommentera. Men vi tittar på alla alternativ.'" 8 mars 2017

Som sagt är info om en ev nyemission offentlig, vi får troligtvis också vänta tills Q2 rapporten (21 juni) för mer info om nya sparprogramet.

Har du en källa där SAS säger att nyemission kommer ske?
Svar: Nej, har en källa som berättade i februari att SAS behövde ett tillskott på ett "visst belopp" och att en ev nyemission var en möjlig väg.
Detta bekräftades senare av Rickard i samband med Q1 släppet. Jag vill påpeka att det finns fler sätt att ta in nya pengar än en nyemission.
Jag har för mig att jag läst eller sett Rickard Gustafsson i en intervju nämnt ett "visst belopp" som de behöver, är dock osäker om detta.

Om SAS planerar nyemission så skriver de på deras webbsida. Allt annat är spekulation.
De som vet får inte heller lämna information i öppet forum, så det är lönlöst att fråga om källan.

Exakt, det är det som är min poäng. Det är just därför det är ganska allvarligt att hävda att källan är Rickard Gustafsson. Hade @Ricci bara skrivit att "Hörde från Gustafsson att de behöver spara eller ta in pengar" hade det såklart vart lugnt.

Toppen