Hmmm... Det är så klart svårt att veta hur mycket SAS har på fötterna i form av kundundersökningar mm, men jag tror faktiskt inte att detta är en helt igenom dålig idé. Inför en längre resa försöker jag nästan alltid att få till en rask promenad på minst en halvtimme men ännu hellre 30 minuter på cross trainern. Jag tror inte att jag är ensam om detta.
När det gäller spa så är det ju bra om det finns duschmöjligheter om man nyttjat gymmet, men jag tycker mig också läsa här på forumet ganska ofta om att man gärna tillbringar ett antal timmar i Frankfurt för att bla bada i badkar med en gummianka. Eller bada bastu i Helsingfors.
Varför skulle det då vara så fel med ett spa?
Generellt så har jag inga problem med utvecklingen av hemma-loungerna. Men jag ser det, precis som SAS kommunicerade, i ljuset att försämringarna i loungeutbudet i övriga Europa som har försämrat mitt affärsresande enormt och faktiskt har fått mig att byta flygbolag när det är möjligt.
Jag kan förstå detta, men samtidigt så tror jag att vi måste se det som två skilda saker. Vad jag förstår så skulle försämringarna i loungeutbudet göras ändå och det blir en besparing för SAS oavsett. Nu väljer man att inte casha hem hela den besparingen utan att också satsa lite på sina egna lounger.
(...)
Jag tycker det skulle vara helt fantastiskt att kunna springa 20min innan jag sätter mig på en 10h flight. Men tydligen är jag i minoritet här.
Du har alltid löparskorna i handbagaget. För tänk om det incheckade försenas/försvinner! Träningskläderna går att trycka in i löparskorna när du packar. Raggardusch (våtservett på strategiska hudställen) fixar man lätt om det inte finns dusch.Det är väl super.. Men mindre super att släpa med sig gympakläder och skor handbagaget???