Senaste nytt

SAS Meet and Greet Stockholm 23 Maj 2017

Family pooling samma sak då eller?

Ja, men nu hade det tillkommit friend pooling också. Här kom lite ny info, med family pooling kunde man samla poäng till en specifik resa och så kunde SAS skjuta till poäng om man saknade lite på slutet. Mycket oklart hur detta skulle kunna fungera i praktiken. Skillnaden mellan family pooling och friend pooling togs inte upp från scenen men någon som pratat i enrum efteråt fick höra att family pooling även gällde baspoäng, vilket friend pooling inte gjorde.

Så SAS säger upp sina avtal med tredjepartslounger i till exempel Birmingham för att satsa på hemmabaserna genom att öppna ett gym??

Herregud...

Ja, så kan man till viss del säga. Dock var man tydlig med att loungestängningarna var en ren besparingsåtgärd och jag fick intrycket av att summan av stängda lounger och satsningarna på egna loungerna fortfarande skulle bli en besparing.

Det skulle bli kombinerat gym och spa i loungerna. Om resultatet blir en bastulounge så är jag intresserad.

Ja, så kan man till viss del säga. Dock var man tydlig med att loungestängningarna var en ren besparingsåtgärd och jag fick intrycket av att summan av stängda lounger och satsningarna på egna loungerna fortfarande skulle bli en besparing.

Det skulle bli kombinerat gym och spa i loungerna. Om resultatet blir en bastulounge så är jag intresserad.

En bastuklubb i loungen? Det hade varit något! ;)

Sen så ska man kunna hitta tandläkare och naprapater i SAS-appen framöver också. Jublet från publiken uteblev
Tror SAS att det är detta som efterfrågas av (frekventa)resenärer? Eller så är det jag som är helt "out of touch" med folks resebehov? :confused: Gym/spa samt friend pooling, och allt detta sagt i svävande ordalag så man inte förbinder sig till ngt.

Har inte sett ngn här på bc som efterfrågat t ex gym i loungen, men kanske den stora massan? :rolleyes:

Tack till er som rapporterat. :)

Toppen