Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

En sådan fel debitering och kompensation fick jag också. De hade även en gång dragit avgiften trots att jag hade avgiftsfritt belopp kvar.

Deras kampanj har kanske gått lite väl bra så de har gått för många nya kunder på kort tid.
 
Såg idag att kampanjen är förlängd till 31/5

Edit: Det var visst redan avhandlat i den andra tråden.
 
Last edited:
Jag undrar hur ni värderar era Eurobonus poäng (ören/poäng) med tanke på att många av er väljer att betala räkningar med en avgift på 2,25-2,5% för att tjäna Eurobonus poäng (Amex Elite 20p/100kr, Premium 15p/100kr osv).
Förstår värdet i Billhop om man är nära gränsen till en 2-4-1, men utöver det ser jag inget värde!
Hur resonerar ni?

Jag värderar mina poäng lite under 10öre/poäng. Detta eftersom man inte tjänar poäng på awardresor och då jag hellre har pengarna/poängen på banken än hos SAS (som utan förvarning kan halvera värdet genom att ändra en poängtabell).
(Skall nog tillägga att jag inte har ett kreditkort då jag är student och inte har kunnat skaffa ett än... tro mig jag har försökt )
 
Jag undrar hur ni värderar era Eurobonus poäng (ören/poäng) med tanke på att många av er väljer att betala räkningar med en avgift på 2,25-2,5% för att tjäna Eurobonus poäng (Amex Elite 20p/100kr, Premium 15p/100kr osv).
Förstår värdet i Billhop om man är nära gränsen till en 2-4-1, men utöver det ser jag inget värde!
Hur resonerar ni?

Jag värderar mina poäng lite under 10öre/poäng. Detta eftersom man inte tjänar poäng på awardresor och då jag hellre har pengarna/poängen på banken än hos SAS (som utan förvarning kan halvera värdet genom att ändra en poängtabell).
(Skall nog tillägga att jag inte har ett kreditkort då jag är student och inte har kunnat skaffa ett än... tro mig jag har försökt )
Jag "slövärderar" mina till 10öre/poäng men jmf med vad jag hade kunnat tänka mig betala i cash.
Då har jag ju iof amex med vouchers
 
Jag fick ett meddelande tidigare ikväll på Billhops sajt - när jag var inloggad och skulle betala en räkning - att deras betalningsväxel (tror att det var så de skrev) med vissa mellanrum kräver att man behöver uppdatera sina kortuppgifter. Nu ser jag helt plötsligt 3 reservationer på 1 krona vardera med texten "STRIPE", är det här någonting som ni känner till något om?
 
Jag fick ett meddelande tidigare ikväll på Billhops sajt - när jag var inloggad och skulle betala en räkning - att deras betalningsväxel (tror att det var så de skrev) med vissa mellanrum kräver att man behöver uppdatera sina kortuppgifter. Nu ser jag helt plötsligt 3 reservationer på 1 krona vardera med texten "STRIPE", är det här någonting som ni känner till något om?
Det är säkert bara en standard reservation som tas bort automatiskt.

Om du inte känner till det, så är stripe en numera ganska stor inlösare av kreditkort. Säkert den som Billhop använder. Därav att det står som det gör.
 
Toppen