Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Någon som har haft problem med att betalningar gjorda via Billhop inte når fram till mottagaren på betalningsdagen? Minst tre fakturer som skulle betalats 2017-03-31 har inte registrerats som betalda hos mottagaren för mig.

Jag har en sådan, som inte hade kommit i morse. Jag tänkte ge det ett par dagar och kolla igen innan jag klagar.

Jag ser det på mottagarens hemsida. I mitt fall bl.a. telia. Billhop lovar och svär att det har betalats. Telia kan inte se att någon betalning har gjorts.

För ett tag sedan så hade jag problemet att de hade lyckats med att ta betalt två gånger för deras avgiften (dvs jag hade fått betala fakturasumma + 2.25% + 2.25%). Kommer inte riktigt ihåg hur det kom sig att jag faktiskt råkade upptäcka detta då jag ju vanligtvis inte kollar mitt amexutdrag så noggrant. Hade just börjat skriva ett mail till dem för att påpeka detta då det kom ett mail från dem att de hade upptäckt detta problem. Feldebiteringen korrigerades och jag fick "avgiftsbefrielse" på nästa 5000 kr jag betalade via dem.

Toppen