Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Man bör tänka på skillnaden mellan factoringtjänst och fakturabelåning. Det går att påtala och påverka detta problem.
Om ett företag har factoringtjänst hos ex. PayEx då kan man först kontrollera med den leverantören/företaget, och är det bara factoringtjänst som används, så meddela Billhop/Betalo mf.l. så låser dom oftast upp det bankgironumret.

Grundregler:
1. Om företaget/leverantören erbjuder avbetalning, delbetalning eller annan form av "kredit". Då är det stopp.
2. Kontrollera med företaget/leverantören om de bara har factoringtjänst/påminnelse/inkasso.
3. Kontakta Billhop/Betalo/Cartella eller vilka Ni nu stöter på problem hos. Och be dem kika på det bankgiro- plusgironumret.

Man bör tänka på skillnaden mellan factoringtjänst och fakturabelåning. Det går att påtala och påverka detta problem.
Om ett företag har factoringtjänst hos ex. PayEx då kan man först kontrollera med den leverantören/företaget, och är det bara factoringtjänst som används, så meddela Billhop/Betalo mf.l. så låser dom oftast upp det bankgironumret.

Grundregler:
1. Om företaget/leverantören erbjuder avbetalning, delbetalning eller annan form av "kredit". Då är det stopp.
2. Kontrollera med företaget/leverantören om de bara har factoringtjänst/påminnelse/inkasso.
3. Kontakta Billhop/Betalo/Cartella eller vilka Ni nu stöter på problem hos. Och be dem kika på det bankgiro- plusgironumret.
Jag fick själv en betalning annullerad för några veckor sen då min mottagare hade ett klientmedelskonto hos Handelsbanken. Påpekade detta för Billhop men de sa att deras system inte kunde göra någon åtskillnad mellan olika typer av konton, och eftersom Handelsbanken stod bakom konton så var det tvärnej.

Efter att ha provat Billhop lite grann är jag måttligt imponerad. Sajten känns buggig (nu jämför jag inte med SAS ...) och för mig har det ett par gånger hängt sig vid betalningssteget. Som en följd av detta har det blivit felräkning av det avgiftsfria belopp jag fick vid inbjudan. De har helt enkelt räknat ner det med fakturabeloppet både vid den avbrutna och den genomförda betalningen. Dock verkar räkningarna ha blivit betalda som de ska och jag har inte blivit dubbeldebiterad på mitt kort.

Kan man värva en familjemedlem men sen använda sitt eget kort på deras billhop-konto eller m,åste kortet man använder vara samma som ägaren av kontot?

Fungerade faktiskt för mig o mina familjemedlemmar. Kortet behöver inte alls ha samma namn som ägaren av kontot.

Kortets fakturaadress måste stämma med folkbokföringsadressen enligt Billhop, och det stämmer med mina erfarenheter. Namnet på kortet verkar inte spela någon roll så länge adressen är samma.
Edit: Gäller Amex.

Kortets fakturaadress måste stämma med folkbokföringsadressen enligt Billhop, och det stämmer med mina erfarenheter. Namnet på kortet verkar inte spela någon roll så länge adressen är samma.
Edit: Gäller Amex.
Annars skadar det ju inte att skaffa ett extra kort i personens namn kan ju öka spend...

Toppen