Hej,
Med ca 800,000 EB poäng på kontot tänkte man ta tillfället i akt att bränna av några.
Är helt nollad vad gäller Star Alliance award bokningar (end kört SAS awardbokning via nätet innan) och skulle vara extremt tacksam för hjälp med tips som boende i Sydamerika hur man skall ta sig till Sverige med bästa möjliga upplevelse i First med en Amex 2-4-1 (Kör mkt Avianca Business härifrån Sydamerika via London och Madrid till Europa eller LH i C), men vill gärna köra Lufthansa First, då det verkar vara mitt enda alternativ i First. Vill dock undvika att göra resan igenom USA då jag reser dit på veckobasis och är aningen trött på deras immigration).
Antar att deras 747-800i har en mycket trevligare produkt i F vad jag sett?
Jag har ju koll på att jag behöver boka bonusresan i C, sedan försöka lösa F 2v innan avresa
Har haft lite funderingar ifall BOG-MEX-FRA-GOT-FRA-MEX-BOG är en giltig routing (Avianca+Lufthansa), kan man köra via Buenos Aires eller finns det annat F-godis ifrån BOG/BAQ via sydamerika till Europa? Någon som har erfarenheter där?
Som sagt, tips tas tacksamt emot!!
Varifrån vill du börja din resa?
Barranquilla (BAQ) / Bogota (BOG)
Var är din destination?
Göteborg (GOT)
När vill/behöver du resa ut?
Lämna BAQ/BOG senast 10-jun
När vill/behöver du komma hem?
Vara hemma BOG/BAQ senast 7-jul
Hur länge vill du vara borta?
1 månad drygt
Hur många personer som skall resa?
2 Vuxna (Amex 2-4-1)
I vilken kabinklass?
First
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance
Vad är det viktigaste för dig?
Upplevelsen ombord
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej
Med ca 800,000 EB poäng på kontot tänkte man ta tillfället i akt att bränna av några.
Är helt nollad vad gäller Star Alliance award bokningar (end kört SAS awardbokning via nätet innan) och skulle vara extremt tacksam för hjälp med tips som boende i Sydamerika hur man skall ta sig till Sverige med bästa möjliga upplevelse i First med en Amex 2-4-1 (Kör mkt Avianca Business härifrån Sydamerika via London och Madrid till Europa eller LH i C), men vill gärna köra Lufthansa First, då det verkar vara mitt enda alternativ i First. Vill dock undvika att göra resan igenom USA då jag reser dit på veckobasis och är aningen trött på deras immigration).
Antar att deras 747-800i har en mycket trevligare produkt i F vad jag sett?
Jag har ju koll på att jag behöver boka bonusresan i C, sedan försöka lösa F 2v innan avresa
Har haft lite funderingar ifall BOG-MEX-FRA-GOT-FRA-MEX-BOG är en giltig routing (Avianca+Lufthansa), kan man köra via Buenos Aires eller finns det annat F-godis ifrån BOG/BAQ via sydamerika till Europa? Någon som har erfarenheter där?
Som sagt, tips tas tacksamt emot!!
Varifrån vill du börja din resa?
Barranquilla (BAQ) / Bogota (BOG)
Var är din destination?
Göteborg (GOT)
När vill/behöver du resa ut?
Lämna BAQ/BOG senast 10-jun
När vill/behöver du komma hem?
Vara hemma BOG/BAQ senast 7-jul
Hur länge vill du vara borta?
1 månad drygt
Hur många personer som skall resa?
2 Vuxna (Amex 2-4-1)
I vilken kabinklass?
First
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance
Vad är det viktigaste för dig?
Upplevelsen ombord
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej