[FARE GONE][Business]Bangkok - Toronto med Ethiopian för ca 6500kr

ZZZebra skrev:Tänkte hoppa på denna som en MR i slutet av januari eller februari 2018. Någon som vill göra sällskap eller redan bokat?Någon som vet vad detta betyder i Fare Rules?:TICKETS MAY ONLY BE SOLD BY CRS/CXR DEPT CNX.OR - TICKETS MAY ONLY BE SOLD BY CRS/CXR DEPT CNX.Klicka för att utvidga...

Jag har bokat 7-10 feb.

Skulle fortsatt att njuta av semestern här i Japan, men istället "råkade" jag boka denna för mig och frugan.

Blir avresa i juli, nu måste man bara hitta flyg till Bangkok..

Och så satt man o kollade semesterdagar plus positoneringsflyg istället för att slå till...nu verkar den vara borta.

Lycka till ni som hann boka.

På flyertalk snackar man om avbokningar och krav på Gula febern vaccinering

Önskar lycka till, men ni ska nog inte hoppas för mycket på resorna. ET kommer säkert antingen avboka resorna eller "nedgradera" resorna...

Hoppas dock ni lyckas!

DanielKif skrev:Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?@nih23åker juli 2017@Tobias V B20 sept från BKK, från YYZ den 23 sept. 2017@DanielKif11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017@Tontonåker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.@wifferdilleåker 2018@Thornadoåker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018@nissefalkåker februari 2018Klicka för att utvidga...

Jag åker den 4 oktober från BKK och från YYZ den 7 oktober!

DanielKif skrev:Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?@nih23åker juli 2017@Tobias V B20 sept från BKK, från YYZ den 23 sept. 2017@DanielKif11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017@Tontonåker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.@wifferdilleåker 2018@Thornadoåker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018@nissefalkåker februari 2018Klicka för att utvidga...

Jag åker från Bangkok (BKK) den 31:a januari 2018 och tillbaka från Toronto (YYZ) den 3:e februari 2018.

jumbooze skrev:På flyertalk snackar man om avbokningar och krav på Gula febern vaccineringKlicka för att utvidga...
Vad jag vet är inte gula febern ett krav för att passera ADD, men jag skulle inte sätta min fot i Afrika utan att ha vaccinerat mig eftersom det kan ge problem.

agehall skrev:Vad jag vet är inte gula febern ett krav för att passera ADD, men jag skulle inte sätta min fot i Afrika utan att ha vaccinerat mig eftersom det kan ge problem.Klicka för att utvidga...

Handlar inte om att passera ADD så som att du riskerar att INTE bli insläppt i Thailand. Det är Thailand som kräver det.

DanielKif skrev:Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?@nissefalkåker februari 2018Klicka för att utvidga...

Jag åker ut från Bangkok den 14e Juni åter från Toronto den 15e Juni,

Måste kolla om mitt Gula febern certifikat fortfarande är giltigt, som nämnt tidigare så är det mycket riktigt så att man kanske inte blir insläppt i Thailand, när man anländer Bangkok från Afrika måste man stanna till vid en medical check där de kollar ditt gula febern intyg och stämplar ditt boarding pass med info till immigration att de kollat.

Då är listan uppdaterad med mer tider som kommit in.

@nissefalk åker från 14:e juni, från YYZ den 15 juni 2017

@nih23 åker juli 2017

@Tobias V B 4 okt från BKK, från YYZ den 7 okt. 2017

@DanielKif 11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017

@Tonton åker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.

@wifferdille åker den 31:a jan från BKK och från YYZ den 3:e feb 2018

@Thornado åker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018

Svante skrev:Handlar inte om att passera ADD så som att du riskerar att INTE bli insläppt i Thailand. Det är Thailand som kräver det.Klicka för att utvidga...
Jag vet. Men jag är inte helt säker på att det faktiskt krävs om man bara gör transit i ADD. Men som jag skrev, jag hade personligen inte chansat. Det är ju inte speciellt svårt att fixa vaccinet och så slipper man alla problem.

agehall skrev:Jag vet. Men jag är inte helt säker på att det faktiskt krävs om man bara gör transit i ADD. Men som jag skrev, jag hade personligen inte chansat. Det är ju inte speciellt svårt att fixa vaccinet och så slipper man alla problem.Klicka för att utvidga...

Men så är det för just denna resan då deras transit i ADD överstiger 12 timmar.

Thailand

Yellow Fever

Requirements: Required if traveling from a country with risk of YFV transmission and ≥9 months of age, including transit >12 hours in an airport located in a country with risk of YFV transmission.1(https://wwwnc.cdc.gov/travel/yellowbook/2014/chapter-3-infectious-diseases-related-to-travel/travel-vaccines-and-malaria-information-by-country#footnotes)

Health Information for Travelers to Thailand - Traveler view | Travelers' Health | CDC

Thailand Visa Information : List of countries which require International Health Certificate for Yellow Fever Vaccination. - Ministry of Foreign Affairs, Kingdom of Thailand

Back