Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Bangkok - Toronto med Ethiopian för ca 6500kr

Min bokning verkar vara på väg att tas bort, ser inget pris längre på Ehiopians websida och alla segment har bagage allowance 0. Inget meddelande från dom ännu dock, men ser inte lovande ut....

52590-bfb182dbb40ea325fe07f90277696325.jpg

Attachments

• Screen Shot 2017-04-02 at 12.16.22 PM.png
    Screen Shot 2017-04-02 at 12.16.22 PM.png
    37,1 KB · Visningar: 359
Min bokning verkar vara på väg att tas bort, ser inget pris längre på Ehiopians websida och alla segment har bagage allowance 0. Inget meddelande från dom ännu dock, men ser inte lovande ut....

52590-bfb182dbb40ea325fe07f90277696325.jpg

Deras webbsajt har ganska stora utrymmen för förbättringar och det händer saker som man tycker ser underliga ut för att några veckor sedan se helt normalt ut igen.

Gällande väskor: Har du lagt in ditt Eurobonus? Verkar som Ethiopian inte känner igen annat än EBB och därför ger dem 0 väskor. Är man EBB så får man 3 väskor. Detta har rapporterats av flera tidigare. Tittar du på t ex TripCase så ser det rätt ut.

Payment: Jag har ett antal resor med ET bokade (varav en är Thailand-Kanada) och det är blandad kompott, ibland finns priset där och ibland inte. Klickar du på "View itenerary" så får du upp priset.

Så ligg lågt och avvakta ett tag till, kan mycket väl vara så att allt ser rätt ut om ett tag.

PS. Det finns de som checkat in idag utan problem. Det är givetvis inget bevis för att det gäller framöver när du skall åka.

• Gilla
Reactions: Gus
Deras webbsajt har ganska stora utrymmen för förbättringar och det händer saker som man tycker ser underliga ut för att några veckor sedan se helt normalt ut igen.

Gällande väskor: Har du lagt in ditt Eurobonus? Verkar som Ethiopian inte känner igen annat än EBB och därför ger dem 0 väskor. Är man EBB så får man 3 väskor. Detta har rapporterats av flera tidigare. Tittar du på t ex TripCase så ser det rätt ut.

Payment: Jag har ett antal resor med ET bokade (varav en är Thailand-Kanada) och det är blandad kompott, ibland finns priset där och ibland inte. Klickar du på "View itenerary" så får du upp priset.

Så ligg lågt och avvakta ett tag till, kan mycket väl vara så att allt ser rätt ut om ett tag.

PS. Det finns de som checkat in idag utan problem. Det är givetvis inget bevis för att det gäller framöver när du skall åka.

Det såg helt normalt ut tills igår, det var när jag kollade idag som det ändrats , skall inte göra något åt detta på eget initiativ, avvaktar tills dom hör av sig, om jag får vända vid checkin i Bangkok så är det inte hela världen.

Min blev avbokad igår, står inget särskilt, har fått ett mail med cancellation utan annan info.
Orkar inte bråka om detta dock, deras kundtjänst verkar vara Speciell.

En fördel med Gula Febern-vaccineringen är att den gäller i 10 år - man klarar även
nästa gång det dyker upp en möjlighet. När kommer ett vaccin mot att boka alla dessa
tokiga biljetter..?
Japp, WHO har ändrat sina rekommendationer, men tyvärr följer inte alla länder i världen det. I de fall man skall till ett av de få länder som fortfarande anser att det bara gäller i 10 år, går det att vi en svensk vaccinationsmyndighet få ett nytt intyg istället.

Min blev avbokad igår, står inget särskilt, har fått ett mail med cancellation utan annan info.
Orkar inte bråka om detta dock, deras kundtjänst verkar vara Speciell.
På vilken sida och vid vilken tid fick du bokningsbekräftelsen? Min bokning verkar leva och jag har inte fått något mail. Bokade 19:52 via ethiopians hemsida

Detta dök upp på bokningen idag

Retrieve Fare Problem

We cannot recognise some reservation and/or electronic ticket elements. If you have any queries about your reservation, please contact the office (e.g. Travel Agency, partner airline office) that made the reservation and/or issued the ticket.

Ringde och fick veta att vi (Ethiopian) har cancelerat bokningen pga felaktigt pris, så fick full refund.

Ringde och fick veta att vi (Ethiopian) har cancelerat bokningen pga felaktigt pris, så fick full refund.
Du gjorde måske det forkerte. Bedre at lave the best case scenario "om jag får vända vid checkin i Bangkok så är det inte hela världen" . Du har jo alle de rette dokumenter - med et par gorillaer og lufthavnspolitiet på din side kan de vel ikke nægte dig boarding....?

Du gjorde måske det forkerte. Bedre at lave the best case scenario "om jag får vända vid checkin i Bangkok så är det inte hela världen" . Du har jo alle de rette dokumenter - med et par gorillaer og lufthavnspolitiet på din side kan de vel ikke nægte dig boarding....?

Ja jag vet, men drog mig ur så kan jag ta det lugnt i Bangkok en vecka istället....

Med de uppgifter jag hade i bokningen nu så kändes det som ganska säkert att det blivit denied boarding

• Gilla
Reactions: pep
Toppen