Senaste nytt

SAS nya hemsida

Vet någon om man kan lägga till bokningar som gjorts när man inte varit inloggad? T.ex. Bokningar gjorda av kunder, arbetsgivare etc? I appen funkar det men på hemsidan har jag gått bet.

Tock

Ja, om du går in under mina resor kan du lägga till fler genom att skriva in bokningsnr+efternamn. Sedan måste du registrera EB manuellt när du lagt till bokningen.

Men det är ju en länk nästan högst upp på förstasidan, där det står "mina resor"?? Dessutom i en avvikande färg. Tycker faktiskt att det är tydligare än på gamla sidan.
Jag trodde hela den "menyn" var en mätare som visade hur långt man kommit i bokningen, inte att det är en meny med knappar att trycka på. Vi är ju rätt många som inte hittat mina resor utan hjälp så något måste vara fel, antingen på oss eller design av UX.

Jag trodde hela den "menyn" var en mätare som visade hur långt man kommit i bokningen, inte att det är en meny med knappar att trycka på. Vi är ju rätt många som inte hittat mina resor utan hjälp så något måste vara fel, antingen på oss eller design av UX.
Jag tror att grundproblemet där ligger i att de har alldeles för många olika navigationssystem samtidigt. En uppe till vänster, en "slider" som inte ser ut som en meny, två längst ned. Loggar man in får man sedan ytterligare en.

Sedan är ju UI-elementen i den där slidern inte precis något som används på många stälen. Någon som har sett den någon annanstans alls där den används som meny?

Jag tror att grundproblemet där ligger i att de har alldeles för många olika navigationssystem samtidigt. En uppe till vänster, en "slider" som inte ser ut som en meny, två längst ned. Loggar man in får man sedan ytterligare en.

Sedan är ju UI-elementen i den där slidern inte precis något som används på många stälen. Någon som har sett den någon annanstans alls där den används som meny?

Jag håller med er båda två, de använder flera olika menyer på flera olika riktningar samtidigt och en av dem ser absolut ut som att vara en flerstegsraket i bokningen. Det är som om de medvetet vill att deras hemsida ska vara så dålig som möjligt.

Trycker man i checka in via menyn uppe till vänster kommer man faktiskt aldrig till en möjlighet att checka in, man måste gå via menyn i mitten av sidan. Det är höjden av dålig design. Trycker jag på checka in från någon av menyerna vill jag checka in. Trycker jag på mina resor vill jag se mina resor. Svårare än så är det inte.

Jag vill gärna sålla mig till de som inte hittat Mina Bokningar. Letade överallt utan att hitta. Tog 30 sek att lösa problemet via BC. Tack!!!!

Ytterligare en fråga: Hur kan jag maila bokningen från SAS sida till en annan mail än den som är registrerad när jag loggar in? Jag fattar att jag kan maila vidare från min mail men tidigare kunde det göras direkt från SAS.

Jag hittar "mina bokningar" men kan inte komma in på vissa av dom! Har en resa med SAS nu på fredag som jag behöver bevaka lite angående sätesval osv. Men när jag trycker på den resan oavsett dator och webläsare så kommer jag inte åt den. Lite lätt irriterad helt enkelt.

Toppen