Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter på ARN och väntar på SK1429 mot CPH. Trots att det strular lite med resan, så är jag rätt nöjd idag, för jag har fått ett nytt batter i min laptop igen, så nu funkar den som den ska. Det är otroligt frustrerande att ha en laptop utan batteri. Det är tillochmed sämre än en riktig dator.

Skönt att arbetsveckan avslutats, hektisk vecka på jobbet med implementation av nytt ärendesystem bland annat. Ska bli skönt med en lugn helg och lite god mat/dryck i helgen och avsluta med EM-finalen.

Det är fredag igen och en arbetsvecka avklarat. Försäkerhets skull bokat en resa med SAS till BCN för att få lite sol och värme under sommar om den svenska sommaren inte nu visar sina bästa sidor.

Sitter i SAS Scandinavian Lounge i ARN och väntar min avgång med OV till KAJ via TLL. Det har snöat inatt i den finska Lappland så vi får se om jag har tillräckligt varma kläder med mig. Efter helgen blir det en dag i Tallinn innan resan hem igen till ARN. Sista tjänsteresan innan semester ska bli 3 juli som det ser ut nu. Eventuellt besök till Kuwait och träffa Muscat Bank men vet ej än.

Önskar en trevlig helg till alla och ni som börjar er semestern idag så njut av livet och koppla av under din ledighet.

High Five!

Ojsan, fredag igen ja. Som veckan har sett ut blir det en del jobb under helgen för min del. Mycket just nu, men jag klagar inte! Som egenföretagare får man vara nöjd när det är mycket på G. Ett par spännande veckor till innan antagningsbeskeden kommer till universitetet vilket (förhoppningsvis) blir roligt.

Trevlig helg till alla och speciellt så (eller kanske tvärtom?) till alla som börjar sin semester!

Lördag morgon kl 7 i HK, sitter i the Wing, efter att ha upplevt CX first. Nu vidare transport till TPE, för att inleda mitt TP-run i kl 13, tillbaka till HKG och sedan CGK. Tyfonen Doksuri som skulle komma till HK, verkar ha hittat en annan väg. Visserligen varnade kapten för en del vind, men av det märktes inte ett dyft. Men enligt flygvärdinnan Crystal landar man tydligen i åttor ibland om förhållandena är "ok".

Last edited:
Äntligen semester. Befinner mig i Assen, Holland och kollar på MotoGP med ett gäng kompisar. Åker vidare till BKK och KUL om några dagar och lever rövare, skippar det mesta av Sverige den här sommaren... hoppas på en massa golf. Trevlig semester allesammans!

33C I Bergamo redan kl 09.00, bådar för en olidlig dag (kanske synd att klaga när man läser den svenska prognosen). Problemet är att bergen som omger staden gör luften helt stillastående...... 2 mil till närmsta vattenhål också.

Det är faktiskt så jobbigt att jag fr.o.m. i morgon tar en veckas semester vid Gardasjön....

33C I Bergamo redan kl 09.00, bådar för en olidlig dag (kanske synd att klaga när man läser den svenska prognosen). Problemet är att bergen som omger staden gör luften helt stillastående...... 2 mil till närmsta vattenhål också.

Det är faktiskt så jobbigt att jag fr.o.m. i morgon tar en veckas semester vid Gardasjön....

Ey, du skulle ju inte lyfta ett finger sa du! Kör du voice-to-text eller vad? ;)

Toppen