Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag får önska alla BC.se:are glad midsommar, även om jag är på Sicilien och njuter av sol och 32 grader, samt slipper bekymra mig över vad man ska göra till midsommar:D

Jag hör ju också till den kategorien här som kan ha en extrem framförhållning i reseplaneringen och redan nu har jag börjat fundera på hur jag ska använda mina Dividend miles för någon jobbrelaterad resa till Sydostasien i F nästa sommar. Och nu dök det även upp något spännande,en väldigt intressant konferens i Bangalore 27-29/6 2013. Nu lär jag sitta med ett antal kreativa reseplaneringsidéer de närmaste månaderna om hur man kan kombinera optimalt med tanke på att jobbet betalar en del och jag vill även maxa bonusuttag:D Men jag måste ju även skriva ett "paper" som blir accepterat innan november om det ska bli något av det:(

För att ni ska få en hint om hur kreativa mina tankar är, så har jag t ex sett på KVS att BA har just nu en enkelbiljett i business mellan Tripoli och Bangalore för 4566 krf öre skatter och avgifter:D

Last edited:
Jag får önska alla BC.se:are glad midsommar, även om jag är på Sicilien och njuter av sol och 32 grader, samt slipper bekymra mig över vad man ska göra till midsommar:D

Jag hör ju också till den kategorien här som kan ha en extrem framförhållning i reseplaneringen och redan nu har jag börjat fundera på hur jag ska använda mina Dividend miles för någon jobbrelaterad resa till Sydostasien i F nästa sommar. Och nu dök det även upp något spännande,en väldigt intressant konferens i Bangalore 27-29/6 2013. Nu lär jag sitta med ett antal kreativa reseplaneringsidéer de närmaste månaderna om hur man kan kombinera optimalt med tanke på att jobbet betalar en del och jag vill även maxa bonusuttag:D Men jag måste ju även skriva ett "paper" som blir accepterat innan november om det ska bli något av det:(

För att ni ska få en hint om hur kreativa mina tankar är, så har jag t ex sett på KVS att BA har just nu en enkelbiljett i business mellan Tripoli och Bangalore för 4566 krf öre skatter och avgifter:D

Trevligt! Och jag som åkte till Sverige över midsommar. 32C & sol i Bergamo, vilken tabbe....

Jag antar att du tänker att köpa två separata biljetter till Bengalulu. En för Göteborg-Tripoli, en för Tripoli-Bengalulu.
Jag vill bara påminna dig om risken för eventuell disruptions av flyget till/från Tripoli.

Jag känner en som köpte Lufthansas First class biljett mellan Tripoli och Singapore.
Allt gick frid och fröjd tills inbördeskriget i Libyen börjades.
Otur för personen var att han använde redan en del av returbiljetten och han fick besked att han inte kunde flyga vidare till Tripoli när han kom till Frankfurt.
Fine, tyckte han. Hans slutliga destination var endå i Europa. Men det var inte fine när han fick veta att han måste betala rejäl mellanskillnad av priserna mellan Tripoli-Singapore-Tripoli och Tripoli-Singapore-Frankfurt. :eek:
Det var pga hans biljett inte var någon route-baserad biljett utan en "flexibel" biljett med obegränsade stopover, dock med HIP check.
Lufthansa tog inte hänsyn till att det var de som slutade flyga till/från Tripoli.

Priserna idag:
Tripoli-Singapore t/r i First class: ca 20.500 SEK + skatter
Frankfurt-Singapore t/r i First class: ca 100.000 SEK + skatter

Trevlig midsommar på er. Håller på att packa upp från HK resan. Vart en lång resa hem. Saskärran från London blev försenad och taxin från ARN åkte fast för fortkörning och blev byte av taxi.. precis vad man ville mitt i natten. :) Men men... hem kom man iaf. :) Så idag blir det lugnt, ska iväg och hämta "dottern" dvs. hunden, hos Xet. (delad vårdnad) :D Annars inga planer, hemskt men sant för en midsommar. :p

Strax avfärd med sambon till HEL och TLL för en spontan Midsommarhelg. Kände att det var dags att hon skulle besöka sitt Finland igen eftersom det var 20 år sen senast hon var där. Vi flyger ut från CPH med Finnairs flight, med det föga smickrande flightnumret, 666 i eftermiddag. Hemkomst på söndag.

GLAD MIDSOMMAR!

SK909 är försenad som väntat. It's bad being me now, inga sill o potäter blir det nu i NYC. Jag kommer satsa på en rejäl middag med steak och BBQ för att trösta mig, missar träffa vänner som planerat.

Helgen innefattar en del jobb, faktiskt. Som vanligt m a o...
Men imorgon bär det upp till Abisko där flickvännens mamma firar sin 60-årsdag. Släkt och vänner har redan anlänt, så imorgon blir det nog fullt hus.
Hoppas vädret blir lite bättre, bara. Blåsigt och kyligt är visst statusen just nu.
Stannar bara en natt, då jag måste vara på plats i Kiruna till söndag eftermiddag.

Igår fick jag ett ryck och tog tag i lite bokningar för januarisemestern:
6 nätter på Rarotonga, flyg med Air Rarotonga (GZ) till Aitutaki och sedan 7 nätter där!
Pacific Resort, Aitutaki hade ju varit nice, men med utgångspriset på över 5.000 kr/natt så fick det faktiskt vara för denna gång nu när jag reser ensam.

Trevlig midsommar tillönskas alla här på BC.se!

Slappar lite idag eftersom det blir jobb imorgon och på söndag. Nästa vecka blir det en hel del flackande i europa, så det gäller att ta det lite lungt nu när man kan...

Toppen