Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Jag är på väg till Beijing flygplats.

Helt otroligt fint väder för att vara Beijing. Man kan se blå himmel!!!
Det måste ha regnat några dagar här för att kunna skölja bort all smoggs.
 

Dr. Miles

Expert
Efter tre timmar sitter jag fortfarande i Air China First class lounge... (klockan är 15:22 i Beijing)

Jag ombokades från min original flyg CA109 som avgick 13:00 till CA115 som skulle avgå 15:30.
Nu informationstavlan visar att CA115 är försenat och ny avgångstid är 19:10!!!

Jag gick till reception på loungen och frågade om de kunde boka om mig till Dragonair(KA) flight då Air China har samarbete med dem och alla KA flighter mellan Beijing och Hong Kong bär även CA flightnummer.

Air China anställda på receptionen säger att de inte kan ändra biljtten där då jag har redan passerat immigration.
Enda sättet att ändra är gå genom immigration och tull igen, gå upp trappan, gå till biljettkontoret vid check in.:eek:
Det visade sig att även Dragonair inte heller vet när de kan flyga. Jag fick förklaring att idag(16 juni kl. 18:37) skjuter Kina en bemannad raket till rymden från Jiuquan och all flyg mellan norr-söder påverkas just av detta.

Det är maximal otur. Man kan säga att det inte händer varje dag.
Jag undrar om försäkringsbolag ersätter för försening pga raketskjutning...:confused:
 
Last edited:

Pixel

Medlem
Sitter i Scandinavian Lounge på CPH för en veckas midsommarfirande i SPU via FRA. Sambo och svärföräldrar är också med. Alla fick tillträde till loungen. Tack SAS för detta.
 

Dr. Miles

Expert
3 minuter kvar till raketskjutning.

Jag såg att THAI flight till Bangkok lämnade gaten och taxade mot plattan en gång. Sedan kom den tillbaka till gaten igen.
Antagligen de får också vänta på skjutningen.
 

Dr. Miles

Expert
Raketskjutningen är lyckad(hittils) och jag sitter nu på CA115 mot Hong Kong och väntar på avgång.
Det lustiga är att flygplanet är Air Macaus Airbus A321.
De som har köpt Cathay Pacific biljett som är opererad av Air China undrar säkert om de har kommit in i rätt flygplan. :)
 

henrik l

Medlem
AB verkar inte ha synkat sin loungepolicy mot OW ännu. I menzies på GOT kom jag inte in, eftersom AB inte har meddelat hur de ska ha det. På TXL var det problem att komma in i "dedicated waiting area", skulle dra ett kort, men BAEC-gold funkade inte. Tack och lov har de en BA-lounge här. Inga problem att komma in med två barn (6 och 8 år) i släptåg. Den yngre mannen i receptionen viskade något till den äldre damen om att registrera barnen. Hon hon vifta bort honom lätt och hälsade välkommen. Skönt att dom är lite flexibla med sin policy om "strictly two", som vi diskuterat här förut när det gäller att ta med barn:)

Storasyster påminner dessutom lillebror att man inte ska prata så högt i loungen. Gäller att lära dem i tid:D
 

Jonas C

Medlem
SAS Scandinavian Lounge ARN med syrran. Lite Ginger Ale i väntan på flyg med TAP till Lissabon. Lagom mycket folk här under denna lördag eftermiddag.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är på en buss mot Hong Kong ön.
Flyget mot Hong Kong landade vid kl. 23:40 och det var lång kö vid gränskontroll.
Tur nog mitt HKIA Frequent Visitor Card gav mig tillgång till separat kön.

Klockan är nu 01:00 på natten. Min plan att äta dim sum med min vän har gått upp i rök. :mad:
 

Najk

Medlem
Sitter i SAS Business Lounge EWR och inväntar kvällens flyg EWR-CPH. Tog ett glas av deras Shiraz Coppola 2010 och en tallrik oliver. Inga BC-taggar i loungen än vad jag har sett, 5A blir kvällens säte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen