Senaste nytt

Er mest skrämmande upplevelse/värsta incident

LAX - LHR sommaren 2010, flög med United och över atlanten drabbades vi av kraftig turbolens. Det värsta i mitt liv. Flygvärdinnorna hann inte tillbaka på sina platser med serveringsvagnen innan helvetet påbörjades. Serveringsvagnen hamnade på golvet, en av flygvärdinnorna likaså. Kände att jag nu kommer att dö.
Glömmer aldrig den där känslan om att man vet att man är påväg att dö. Väntan på att få dö..kändes i hela ryggraden. Nästan som om själen höll på att sugas ut ur kroppen. Mkt skum känsla. Enda gången i mitt liv som jag suttit på mittenraderna och bredvid mig hade jag en snygg brud som jag lärde känna. Hon var också rädd. När det hela var över efter 30 min bjöd vi varandra på sprit hela resan hem. Konstigt nog min bästa flygresa bortsett från Turbulensen.

Nu när jag har blivit äldre är jag mindre rädd för att dö. Var mer rädd när jag var yngre då man hade hela livet framför sig. Nu är det mer eller mindre skit samma..

Inflygning till Tel Aviv förra året. Flög tydligen genom ett åskmoln och när blixten slog ned med ett brak och hela kabinen lös upp trodde samtliga hela Iron Dome aktiverades.

Upplevt blixtnedslag förr men med tanke på destination reagerade många ombord annorlunda.

Väldigt lite problem i luften.

Två flygningar som står ut som obehagliga:

Oklahoma City till Las Vegas 2004 med United eller Continental där vi har en aborted landing. Planet hade landat på runway när piloten plötsligt ger full gas igen och lyfter.

Den andra upplevelsen var ett fredagskvällsflyg för ett år sedan från Oslo till Arlanda med 15 stycken Norgesvenskar i 20 årsåldern. Alla rejält fulla när de gick ombord och hela timmen från Oslo spenderades med att springa runt i kabinen. Skrika på flygvärdinnorna, hota med polisanmälningar (diskriminering) och tillslut kräva anställningsnummer eftersom de blev nekade alkohol - kvinnorna i sällskapet var helt klart högljudast och skulle minsann se till att "hela jävla besättningen" skulle sägas upp. Det hela slutade med att kaptenen efter landning sa: "Gott folk, vi kommer ha en liten speciell hantering av avstigningen idag, så jag ber alla sitta kvar" och två stycken poliser kommer in i kabinen och leder bort flera ur sällskapet från planet innan vi andra får gå av. Fruktansvärt jobbig flight...

Nu när jag har blivit äldre är jag mindre rädd för att dö. Var mer rädd när jag var yngre då man hade hela livet framför sig. Nu är det mer eller mindre skit samma..

Från att ha hela livet framför sig, så sju år senare så är man redo för graven? :)

Edit: Inte först på den bollen såg jag

Toppen