Senaste nytt

Trött på SAS lounge Arlanda T4

trskial

Medlem
Senaste 3 gånger jag har varit på ARN så har loungen på T4 varit fullsatt. Okej, 2 gånger var det på fredag efter lunch. Inte bästa timing kanske. Men även idag vid kl. 17:00 tiden står folk överallt för det inte finns en enda ledig plats.
Just nu finns det inte så många förmån kvar som inrikes resenär med status hos SAS tycker jag.

Visa bifogad bild 61164

Känner igen det där.

Sådär ser det ut i SAS loungen på Oslo Lufthavn inrikes. Vågar jag ens berätta hur grisigt det ser ut runt tillugget? Nej jag avstår nog det tack :)

Besökte däremot SAS guldlounge en Fredag eftermiddag i Oslo, lite folk och lugnt.
 

mha321

Medlem
Med tanke på att nästan "alla" har tillträde till inrikes-loungen så har den spelat ut sin roll.

Bygger man om och gör den större så blir det ju bara en stor vänthall med lite fri servering.
Ja i rusningstid så befinner sig väl majoriteten av alla svenska ebg på T4 kan man nästan tro. Men långt ifrån är det nog inte - väldigt många som drar in sitt ebg på just att pendla inrikes. Så den loungen kan nog aldrig bli *bra* utifrån de förutsättningarna (om man inte gör den pandion only typ), men den kan definitivt bli bättre. Och vänthall med bekvämare stolar och fri servering är ju också bättre än ingenting...
 

trskial

Medlem
På något vis måste SAS kunna få upp en fin lounge vid inrikesterminalen på både Oslo Lufthavn och Arlanda för EBG och EBD medlemmar så att man slipper se griseriet runt bordet vid tillugget. Å andra sidan så kanske inte prio ligger där direkt utan mer vid loungerna på utrikesterminalen.
 

agehall

Medlem
På något vis måste SAS kunna få upp en fin lounge vid inrikesterminalen på både Oslo Lufthavn och Arlanda för EBG och EBD medlemmar så att man slipper se griseriet runt bordet vid tillugget.
Eller så får de som har tillträde till loungen lära sig att inte grisa ner så mycket.

Tyvärr tror jag det blir svårt att få till någon vettig lösning på inrikeslounger på Arlanda och Gardemoen helt enkelt på grund av mängden resenärer som har tillgång vid peak-hours.
 

maswan

Medlem
Och vänthall med bekvämare stolar och fri servering är ju också bättre än ingenting...

Speciellt eftersom T4 utanför loungen också är smäckfull och irriterande vid rusningstid...

Ett annat tips är att det brukar bli rätt tomt efter 21, men tyvärr så brukar det mesta av serveringen försvinna då också. Chips och kakor, med lite tur en banan.
 
Senaste 3 gånger jag har varit på ARN så har loungen på T4 varit fullsatt. Okej, 2 gånger var det på fredag efter lunch. Inte bästa timing kanske. Men även idag vid kl. 17:00 tiden står folk överallt för det inte finns en enda ledig plats.
Just nu finns det inte så många förmån kvar som inrikes resenär med status hos SAS tycker jag.

Visa bifogad bild 61164

Jag kom in just i tisdags vid 17.30-tiden och mötte nog människor motsvarande hälften av en Boeing 737 i trappan på väg upp. Fyllde på med soppa och lite vin.. Förmodligen försvann ytterligare en halv 737:a under den tiden, för det var inga problem att hitta sittplats därefter, och jag hade två lugna timmar i loungen. Många av inrikesflygen verkar ha avgångstider väldigt dikt an. Vilket självklart påverkar alla slags flöden i hela T4.
 

NotRyan

Medlem
Jag kom in just i tisdags vid 17.30-tiden och mötte nog människor motsvarande hälften av en Boeing 737 i trappan på väg upp. Fyllde på med soppa och lite vin.. Förmodligen försvann ytterligare en halv 737:a under den tiden, för det var inga problem att hitta sittplats därefter, och jag hade två lugna timmar i loungen. Många av inrikesflygen verkar ha avgångstider väldigt dikt an. Vilket självklart påverkar alla slags flöden i hela T4.
Och det är här SAS utmaning ligger, att typ alla vill till Fjollträsk vid en och samma tid på morgonen och sedan tillbaka hem till provinserna vid samma tid på eftermiddagen. Däremellan är det ganska lugnt.
 

aruba1

Medlem
Filosofin måste väl ändå bygga på att satsa på sina mest trogna resenärer, t ex i form av en bekväm lounge. Själv väljer jag att resa off-peak hours, men det händer att jag är där mellan 16:30-18:00 och då kan det vara svårt att hitta sittplats. Framför allt borde man göra en facelift av toaletterna och kanske utöka med ytterligare en. I övrigt är jag nöjd, framför allt att kunna välja två vita och två röda viner samt lite snacks.
 
Toppen