Senaste nytt

Trött på SAS lounge Arlanda T4

maswan

Medlem
Filosofin måste väl ändå bygga på att satsa på sina mest trogna resenärer, t ex i form av en bekväm lounge. Själv väljer jag att resa off-peak hours, men det händer att jag är där mellan 16:30-18:00 och då kan det vara svårt att hitta sittplats. Framför allt borde man göra en facelift av toaletterna och kanske utöka med ytterligare en. I övrigt är jag nöjd, framför allt att kunna välja två vita och två röda viner samt lite snacks.

Det är ju hit det har lovats att besparingen från 3e-partslounger ska gå, utbyggnad av inrikeslounger på Oslo och Arlanda var ju några av de få positiva bitarna i den "enhancement" som annonserades då. Får se hur det går, men det var väl i närtid (2017/2018) det talades om, så vi får väl se.
 

igelkotten

Medlem
Står väl i senaste Scandinavian Traveler att SAS Lounge T4 ska renoveras i år (samt den i Paris och EWR/ORD)? Hittar inte magasinet på webben så kan inte dubbelkolla.
 

Sofia

Medlem
Ja loungen i T4 är verkligen ingen höjdare och det kan vara svårt att hitta sittplats ibland. Lite fler toaletter och bättre utbud av dricka och tilltugg vore trevligt. Det borde gå att ha fler val av yoghurt och musli samt apelsinjuice på morgonen, tex.

Om jag har tid (som imorrn) tar jag en sväng förbi Guldloungen istället för lite mer matigt utbud och lite bubbel. Det ska va gött å resa!
 

aruba1

Medlem
Står väl i senaste Scandinavian Traveler att SAS Lounge T4 ska renoveras i år (samt den i Paris och EWR/ORD)? Hittar inte magasinet på webben så kan inte dubbelkolla.
Ja, det vore toppen om renoveringen äger rum i år. Kollade senaste Scandinavium Traveler från 1-feb, som går bra att läsa i SAS-appen, men det står inte mycket, inte mer än att det finns 19 SAS lounger fördelade på 12 flygplatser. Vet någon om det finns ett statement från SAS om en planerad renovering av T4?
 

gjohansson

Medlem
Ja, det vore toppen om renoveringen äger rum i år. Kollade senaste Scandinavium Traveler från 1-feb, som går bra att läsa i SAS-appen, men det står inte mycket, inte mer än att det finns 19 SAS lounger fördelade på 12 flygplatser. Vet någon om det finns ett statement från SAS om en planerad renovering av T4?
Läste tidningen (igen) senast idag och där står det ju att de planerar för renovering av inrikes loungen under 2017.
 

gjohansson

Medlem
Det står väl dock inte specificerat enligt vilken tideräkning? De kanske menar år 2017 enligt den muslimska Hijri-kalendern, vilket (enligt Wikipedia) borde bli ca 2577 enligt den gregorianska kalendern...
Hehe. Med tanke på tidigare utsagor från SAS så är det inte orimligt att det är så :)
 

maswan

Medlem
Läste tidningen (igen) senast idag och där står det ju att de planerar för renovering av inrikes loungen under 2017.

Jag försöker komma ihåg varifrån jag har hört "bygga ut" också, men hittar ingen bra källa på det. Så det kanske bara var önsketänkande. Och "under 2017" betyder ju inte mer än att man siktar på att ha börjat skärma av för renovering i slutet av december 2017.
 
Jag försöker komma ihåg varifrån jag har hört "bygga ut" också, men hittar ingen bra källa på det. Så det kanske bara var önsketänkande. Och "under 2017" betyder ju inte mer än att man siktar på att ha börjat skärma av för renovering i slutet av december 2017.
Har för mig att jag också läst detta någonstans, men hittar inte det. Någon som hört något nytt?
 
Toppen