Senaste nytt

Trött på SAS lounge Arlanda T4

Elberto

Medlem
Senaste 3 gånger jag har varit på ARN så har loungen på T4 varit fullsatt. Okej, 2 gånger var det på fredag efter lunch. Inte bästa timing kanske. Men även idag vid kl. 17:00 tiden står folk överallt för det inte finns en enda ledig plats.
Just nu finns det inte så många förmån kvar som inrikes resenär med status hos SAS tycker jag.

D76B232F-53A1-40C6-BDFF-0D491B2AEFE3.JPG

Har länge tänkt hur många personer brandmyndigheterna gett SAS tillstånd till gällande loungen i T4.
Det har varit ett antal gånger som man inte direkt kan röra sig där och toaletter är avstängda.

Det hela beror endast på vilken tid man reser. Själv går jag emot strömmen, duckar för alla burop:), och tycker T4 är fantastisk och SAS lounge är mycket bra. Snabbt, smidigt och problemfritt. Men jag reser aldrig i rush hour. Trängsel har jag aldrig sett i säkerhetskontroll eller T4 lounge. Jag reser nog 50 ben per år till lantstället (Fjollträsk-Luleå). Jag har aldrig stått i kö i säkerhetskontrollen mer än fem minuter och i loungen har det alltid funnits gott om plats. Utbudet kunde vara bättre men så länge det finns vin och lite snacks är jag nöjd:)

Senaste resan var i fredags, avgång 16.10. Fanns hur många fåtöljplatser som helst lediga när jag anlände 15.00. Flighten var försenad och fram till 16.30 fanns det fortfarande mycket gott om lediga platser. Har man förmånen att alltid resa på tider man väljer själv fungerar T4 och SAS lounge mycket bra.

Med tanke på att nästan "alla" har tillträde till inrikes-loungen så har den spelat ut sin roll.

Bygger man om och gör den större så blir det ju bara en stor vänthall med lite fri servering.

Toppen