Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vafan, skulle uppgradera en tor till GVA från ARN och bara för att den går via CPH måste jag alltså uppgradera alla fyra ben för sig!? Kostar ju dubbelt så mycket att uppgradera än om jag åkt direktflyget mao... fuckers!
Med den lysande attityden antar jag du har ett förslag på hur det kunde fungera bättre (för dig om inte annat).

En fundering (som kanske finns på en av de andra 97 sidor):

Tycker att konceptet med Plusgrade fungerar inte inrikes för oss som är ute efter poäng och flexibilitet.
Eftersom travelpolicy hos oss är lägsta pris så hamnade jag oftas i typ bokingsklass U, K, L etc.
Tidigare så uppgrade jag mig själv mellan ARN och GOT om det fanns billiga OT (Optiontown) biljetter.
Man fick ju biljett i en dyr SAS Plus klass, typ C, Z. Mycket poäng då och en biljett som kan sen ombokas vid behov.

Nu med Plusgrade är det värdelös tycker jag:
Lägsta möjliga bud är numera 45 EUR. Och sen blir man bara uppgraderad till klass A vilket ger bara 750 poäng som <EBG.

Du får ju iofs rätt mycket mer poäng o mat också. ;)
Ser inte riktigt framför mig hur de skulle lagt upp systemet på annat sätt.
För maten är ju verkligen värd det ;)

Som utresa och hemresa som jag bokat såklart, dvs två resor. En dit och en hem. Att det är byten borde ju inte spela någon roll. Det är ju inte så att jag bokat 4 ben var för sig, har bokat en utresa och en hemresa.

Samma logik som att resan inte kostar som en resa till Geneve från Stockholm + en resa till till Köpenhamn från Stockholm. Det är en TOR inte två.

En fundering (som kanske finns på en av de andra 97 sidor):

Tycker att konceptet med Plusgrade fungerar inte inrikes för oss som är ute efter poäng och flexibilitet.
Eftersom travelpolicy hos oss är lägsta pris så hamnade jag oftas i typ bokingsklass U, K, L etc.
Tidigare så uppgrade jag mig själv mellan ARN och GOT om det fanns billiga OT (Optiontown) biljetter.
Man fick ju biljett i en dyr SAS Plus klass, typ C, Z. Mycket poäng då och en biljett som kan sen ombokas vid behov.

Nu med Plusgrade är det värdelös tycker jag:
Lägsta möjliga bud är numera 45 EUR. Och sen blir man bara uppgraderad till klass A vilket ger bara 750 poäng som <EBG.
Jag håller i princip med dig och det känns inte värt så mycket förutom på longhaul

Som utresa och hemresa som jag bokat såklart, dvs två resor. En dit och en hem. Att det är byten borde ju inte spela någon roll. Det är ju inte så att jag bokat 4 ben var för sig, har bokat en utresa och en hemresa.

Samma logik som att resan inte kostar som en resa till Geneve från Stockholm + en resa till till Köpenhamn från Stockholm. Det är en TOR inte två.
Om det inte är för maten och poängen så ser jag få anledningar till att uppgradera inom Europa, men vi är ju alla olika.
Kan på sitt sätt förstå vad du menar om att du köpt ToR men hoppas för egen del att SAS verkligen inte antar din princip på poängintjäningen.

Hade du varit nöjd om det hade varit en uppgradering, men minimipriset hade varit det dubbla? Det vore onekligen ett rimligt alternativ, som skulle minska jobbet med att ansöka om dem.

Det är snarare det faktum att Geneve-Köpenhamn-Stockholm inte är dyrare än Geneve-Stockholm som är "konstigt". Kostnaden är ju högre för bolaget. Men det är ju ett sätt för dem att få folk att acceptera att ha anslutningar.

Om det inte är för maten och poängen så ser jag få anledningar till att uppgradera inom Europa, men vi är ju alla olika.
Kan på sitt sätt förstå vad du menar om att du köpt ToR men hoppas för egen del att SAS verkligen inte antar din princip på poängintjäningen.
Jag är bara intresserad av att få mer baspoäng men det är ju som du säger ingen mening.

Billigaste bud jag kan lägga för att KANSKE bli uppgraderad för utresan är 90 Euro och om jag då har tur att de accepterar mina 90 Euro tjänar jag 2625 poäng istället för 1500... Visst, många bäckar små men blir ju löjligt. Särskilt när man inte är garanterad uppgraderingen heller

Jag är bara intresserad av att få mer baspoäng men det är ju som du säger ingen mening.

Billigaste bud jag kan lägga för att KANSKE bli uppgraderad för utresan är 90 Euro och om jag då har tur att de accepterar mina 90 Euro tjänar jag 2625 poäng istället för 1500... Visst, många bäckar små men blir ju löjligt. Särskilt när man inte är garanterad uppgraderingen heller
Har du resepolicy som stör? Annars låter det som att köpa plus från början skulle löna sig?

Är du ute efter poäng och flexibilitet ska du boka Plus direkt och inte förlita dig på uppgraderingar alls.

Vänligen läs mitt inlägg en gång till.
I min resepolicy gäller billigaste biljett tyvärr. Jag pratade om OT vs. Plusgrade och en möjlighet/motivation att uppgradera billiga tjänsteresa biljetter.

Toppen