Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Finns det någon uppfattning kring hur förvald sittplats påverkar möjligheten till accepterad Plusgrade (och även courtesy-upgrade)? Plusgrade har inte varit aktuellt för mig tidigare så ej följt tråden..
Ingen aning, men jag har alltid valt plats i förväg. Skulle bli väldigt förvånad om det var en parameter i urvalet om uppgradering.

Ja, det är business cabin, SK963 nu på måndag. Är EBD, köpte plus saver. Noterade att det var 15 platser lediga igår och idag 11. Fyra reserverades idag under dagen med ett X. Vet du vad som har hänt?
Sas blockar säten i Business kabinen av olika anledningar. De behöver inte vara sålda men kan blockas av vilken anledning som helst egentligen

Sas blockar säten i Business kabinen av olika anledningar. De behöver inte vara sålda men kan blockas av vilken anledning som helst egentligen
Innebär det då att blockade platser är disponibla för check-in/boardingpersonal eller är dessa allokerade åt några andra passagerare (bokade eller sista-minuten)?

Risk för att jag är något off-topic...men EF skriver så här om blockade säten: The seat has not been assigned to a passenger, however it is blocked by airline for some reason. A common use is to allow seating assignments to be under airport control.

Fråga:
När det gäller bud från Plus till Business. Har det någon betydelse i budgivningen om man har bokat Plus Saver eller "vanlig" Plus? Dvs. räknas bud olika beroende på vilken bokningsklass man ursprungligen har?

Ledsen om frågan redan besvarats i tråden men har inte mäktat med alla 97 sidor :)

Vafan, skulle uppgradera en tor till GVA från ARN och bara för att den går via CPH måste jag alltså uppgradera alla fyra ben för sig!? Kostar ju dubbelt så mycket att uppgradera än om jag åkt direktflyget mao... fuckers!

Vafan, skulle uppgradera en tor till GVA från ARN och bara för att den går via CPH måste jag alltså uppgradera alla fyra ben för sig!? Kostar ju dubbelt så mycket att uppgradera än om jag åkt direktflyget mao... fuckers!
Du får ju iofs rätt mycket mer poäng o mat också. ;)
Ser inte riktigt framför mig hur de skulle lagt upp systemet på annat sätt.

Toppen