Senaste nytt

Business till Thailand februari / mars?

Beror ju på hur ung och kry man är också. Jag återhämtar mig snabbt från longhaul i ekonomi, men samtidigt har jag inga problem att sova på en bänk på Kastrup istället för att punga ut för en hotellnatt.

Med det sagt så är Business en upplevelse i sig och om det är en kort resa (någon/några veckor) så kan jag betala för det. Flygresan blir då en stor del av resan. Men om jag är ute i månader i sträck spelar komforten på flyget ingen roll; de timmar jag förlorar vinner jag tillbaka inom kort och de pengar man sparat kan man ofta leva kung på i en månad.

Som ovan. Jag får räkna bort minst en dag per väg i borttappad arbetsinkomst/alternativkostnad. Och då är de 8-10k som brukar krävas extra ganska enkla att motivera, speciellt med tanke på de extra poäng och så man får in som ofta kan värderas till en eller två tusenlappar.

Tack för svaren, en till fråga. Finns det något kreditkort jag bör skaffa innan jag reser så jag kan få poäng? Har idag bara vanligt handelsbanken allkort.

De senaste tre resorna Arn-BKK har vi betalat 8900-11500 med Qatar och 13000 med Finnair innan dess (rest under nov/dec och feb/mars). Vi har aldrig betalat mer än 16000 och då var det en längre resa, över jul/nyår och inget kampanjpris. Så om du väljer business då du kan boka under en bra kampanj så kan du spara tusenlappar.

En varning bara - det är beroendeframkallande att resa business

Ok bara hålla utkik då med andra ord. Då vet jag i alla fall lite vilka priser man kan komma undan med. Beställde dessutom ett Sas Eurobonus-kort nu så :)

Ok bara hålla utkik då med andra ord. Då vet jag i alla fall lite vilka priser man kan komma undan med. Beställde dessutom ett Sas Eurobonus-kort nu så :)
Alltså, ska du åka i februari eller mars rekommenderar jag verkligen att du bokar TK för 14k, osannolikt att det kommer en bättre deal med såpass kort varsel.. väntar du för länge kan du stå utan. men det kanske inte är viktigt att du kommer iväg och du är flexibel?

Alltså, ska du åka i februari eller mars rekommenderar jag verkligen att du bokar TK för 14k, osannolikt att det kommer en bättre deal med såpass kort varsel.. väntar du för länge kan du stå utan. men det kanske inte är viktigt att du kommer iväg och du är flexibel?

Sugen på att åka nu, passar bra på jobbet, dock inte hela världen att komma iväg nu.

Annars så har Ukraina International ett bra pris till BKK, 12-27 Feb - ca 12 900 kr/pers ink skatt , kanske inte i klass med TK, men lite billigare...
BUSINESS Class Advantages - Ukraine International Airlines (UIA) och definitivt bättre än ekonomi på alla andra bolag...

Toppen