Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Finns lounge i FCL också. Catering är samma. Inga cigarrer någonstans dock.

Jag själv har varit 2 ggr på FCL i pier A.
Som du kanske vet är maten detsamma som på FCT dvs. den kommer från Do&Co. Och utsikten är ju kanon.
Ja, det finns även en cigarr-lounge i FCL. Dock kan jag inte säga något om utbudet där jmfd med FCT för jag röker inte :eek:

Fria cigarrer slutade de med för ett år sedan.
Så enda skillnaderna är då avskildheten samt att man alltid blir körd från FCT? Annars kan man lika väl ta FCL och njuta av utsikten?

Så enda skillnaderna är då avskildheten samt att man alltid blir körd från FCT? Annars kan man lika väl ta FCL och njuta av utsikten?
Typ. Kommer inte på jättemycket som gör FCT bättre än FCL.
Garanterad bil och avskildhet är rätt soft, visst... men det faktum att terminalen är lite mytomspunnen bidrar till att den "hypas" lite mer.
FCT är väl huvudsakligen tänkt att användas för F-pax/HON som flyger ex-FRA och har naturlig anledning att ta sig till byggnaden i fråga.

Även FCL ger bil om det är apron.

Typ. Kommer inte på jättemycket som gör FCT bättre än FCL.
Garanterad bil och avskildhet är rätt soft, visst... men det faktum att terminalen är lite mytomspunnen bidrar till att den "hypas" lite mer.
FCT är väl huvudsakligen tänkt att användas för F-pax/HON som flyger ex-FRA och har naturlig anledning att ta sig till byggnaden i fråga.

Även FCL ger bil om det är apron.
Tack för infon.

Det här med att man får hämtning om planet anländer till apron i Frankfurt och man ska vidare i LH F. Gäller det enbart LH-flighter eller funkar det att ankomma med en SK på samma vis?

Det här med att man får hämtning om planet anländer till apron i Frankfurt och man ska vidare i LH F. Gäller det enbart LH-flighter eller funkar det att ankomma med en SK på samma vis?
Bara Lufthansa gruppen, och det måste vara samma dag, kan inte ankomma dagen innan om du ska få skjuts.

Toppen