Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Oscar Ekström skrev:Hej igenTack för ännu mer matnyttig information. Detta låter riktigt bra måste jag medge. Men jag har lite svårt att göra liknande detours till grekland men 48 000 miles efter att jag fått silvret blir ändå en hel del när jag samtidigt inte vill tappa mitt platinum hos KLM. Hum....Klicka för att utvidga...
Ja det är ju prioriteringar man får göra. Första gången jag skulle förlänga min status med Aegean tog jag två dagar till Kos under hösten (torsdag-lördag). Skönt att få lite värme och bara ta det lugnt.

När man är gold på Aegean får man dessutom 4 upgrade vouchers så man får Business på Aegeans flighter (de har nyligen ändrat så de inte gäller på billigaste bokningsklasserna). Jag nyttjar dessa på att flyga ARN-ATH-LHR i Business. Biljetten kostade mig ca 600 kronor och får då Business på båda flighterna. Nu är detta kanske inte något för den som inte älskar att flyga men möjligheten finns. Man måste dock upp i lite dyrare bokningsklasser för att kunna göra detta framöver (osäker på vad det kostar då)

Vill du inte göra de extra Aegeanflygningarna så tror jag du ska fundera på köra med SAS Eurobonus istället.

GOT-CLT i S bör ge drygt 5000

GOT-LAX i Plus saver ger 13500

Skaffa Amex elite för 4000 kr 20000 poäng

Sen har du 6500 poäng kvar till EBG.

palmen skrev:Aegeans intjänandeår startar typ 23e november varje år, så det har precis startat.Klicka för att utvidga...

Bra sammanfattat. Lite tillägg bara.

Intjänandeåret som du talar om är de som hade guld innan nya programmet. Alla nya guldmedlemmar får intjäningsår från det datum de kvalificerar sig första gången. Intjänandeåret för att få ihop till sitt första guld är 12 månader från det datum de blev silver.

Känner någon till rutter och flygbolag som erbjuder biljetter Europa-Sydostasien med 100% intjäning till Aegean Miles+Bonus i de billigare ekonomiklasserna (typ max 5500 SEK tur-och-retur), förutom Hong Kong med SAS när de har sina now or never-kampanjer? Har sökt en hel del och hittat billiga biljetter med både Singapore Air, Turkish Airlines och Thai Airway men de ger alla 0% intjäning. Det är inga specifika datum jag är intresserad av, det är mer en generell förfrågan huruvida det existerar fortfarande.

SQ nya linje från Stockholm. ARN-DME-SIN-BKK 6415 SEK på slumpmässiga datum i September. Bokas i W, vilket ger 100% till Aegean. Denna rutt borde ge ca 13800 miles t/r

090034208 skrev:SQ nya linje från Stockholm. ARN-DME-SIN-BKK 6415 SEK på slumpmässiga datum i September. Bokas i W, vilket ger 100% till Aegean. Denna rutt borde ge ca 13800 miles t/rKlicka för att utvidga...
Man betalar 1490 SEK extra för att få miles på den sträckan:

k-jpg.60859

w-jpg.60860

Är på väg hem från Japan med ANA. Resan bokades I klass S som ger 100% på Aegean M&B. Lite över ditt pris tak och oklart om de har passande destinationer, men kan vara värt att kolla kanske. Även deras billigaste biljetter brukar vara L som ger 50%.

Rea hos Aegean, läs mer på deras hemsida:

"Bookings until 04.06.2017

Travel between 06.11.2017 - 15.03.2018

06/11/2017 - 14/12/2017: 30%

08/01/2018 - 15/03/2018: 40%"

Budgetresenär skrev:Nu finns det alternativ till Aten för de sydsvenskar/danskar som jagar segment hos Aegean, de flyger nämligen Köpenhamn-Dubrovnik.Klicka för att utvidga...

Verkligen överraskande, har du mer info om detta?

Det är första gången jag hör talas om en Aegean-linje som inte går till/från Grekland eller Cypern. Hittar inget i den riktningen när jag söker heller.

Hm. Jag undrar om detta är en ordinarie flygning? Jag får bara upp en flygning 1 mars när jag söker på numret, men visst, det är Aegean CPH-DBV...nåt specialchartrat? Mysko.

Offrade mig och ringde Aegeans hotline och lyssnade på lite grekisk musik. Detta handlar om ren charterverksamhet, ingen reguljärtrafik och inga segment eller poäng för dessa (generella regeln är att om det inte går att boka ett flyg via Aegeans egen sida så så räknas det inte på M&B).

Verkar som man nu kan få miles på ett enkelt sätt, har inte sett detta tidigare under mina 6år med Aegean.

Back