Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

När utländska köp krediterats mig har jag alltid fått tillbaka exakt det debiterade beloppet, det har aldrig varit differens pga avgifter eller kursförändringar. Så jag skulle svara ja på din fråga

Stämmer inte här. När jag fick tillbaka pengarna efter den avbokade BRU-CPT-dealen förra året gjorde jag en liten kursvinst...

Bara så jag förstår, är det bara sämre valutaväxlingskurs hos Amex och en kursväxlingsavgift, eller är det samma kurs (alltså ungefär samma nivå som VISA och MC hos en vanlig svensk bank) dock en högre kursväxlingsavgift? Vad gäller egentligen?

• Gilla
Reactions: Gus
Bara så jag förstår, är det bara sämre valutaväxlingskurs hos Amex och en kursväxlingsavgift, eller är det samma kurs (alltså ungefär samma nivå som VISA och MC hos en vanlig svensk bank) dock en högre kursväxlingsavgift? Vad gäller egentligen?
Min erfarenhet är att den faktiska kursen Amex ger är ganska bra (mindre avvikelse än Visa/MC när jag jämfört). Däremot är ju växlingsavgiften ganska stor...

Brukar bli lite dyrare än Visa/MC men inte så mycket som man kan tro (0.5-1% är min erfarenhet).

Bokade en Eurobonus award ARN-ADD-SEZ t/r och kunde välja plats på ARN-ADD, men på den köpta biljetten från OSL går det inte att välja på OSL-ARN-SEZ T/r

Högintressant, någon som hittat samma pris fortfarande idag till tex Seychellerna?
Skulle egentligen vilja vara borta nov, men gällde bara tom nov?
Tacksam om någon grävt fram 2 platser till någon paradisstrand i business, jag slår till direkt!
Sitter och letar men får fram ca 15´NKK som pris från Oslo.

Högintressant, någon som hittat samma pris fortfarande idag till tex Seychellerna?
Tacksam om någon grävt fram 2 platser till någon paradisstrand i business, jag slår till direkt!

Det låter som ett bra pris det med tycker jag.

Tror du missat det första i rubriken. Denna deal eller vad det nu var är borta sedan länge och ordinarie priser och reor gäller.

Hmm... ja det enda jag hittar nu är samma pris fast i ekonomi :confused:
Ivrigare än en tjej på REA så inser jag nu att det bara är somna om och drömma vidare.

Samtidigt är det inte fyskam med 11600 sek för 2 personer i ekonomi alt 15000 NKK i business för två personer.

Letar vidare... tack för tipset även om jag hade lite bråttom i läsningen och upptäckte allt fört idag, hoppas ni som hann köpa en biljett får behålla dem :) *tummen upp*

Toppen