Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

bnr

Medlem
Amex! Behöver jag vara tydligare? :) reservation på beloppet för biljetten pratar vi om längre upp i tråden.
Ja. Det framgick inte helt tydligt.
Det finns folk som tidigare ringt bolagen och frågat om mistake fares. Det är ju ej bra.

Helt seriöst, du skulle lika gärna kunnat ringa ett bolag (inte nödvändigtvis i samband med en mistake fare) för att kolla att allt är som det ska med din betalning om du misstänker att något fastnat då du inte sett någon debitering eller reservation hos din kortutgivare.
 
Bra, never talk to a human about the ticket :rolleyes:

Förutom sina vänner och nördar man vill dela med sig av dessa förmånliga priser till.

Ja. Det framgick inte helt tydligt.
Det finns folk som tidigare ringt bolagen och frågat om mistake fares. Det är ju ej bra.

Helt seriöst, du skulle lika gärna kunnat ringa ett bolag (inte nödvändigtvis i samband med en mistake fare) för att kolla att allt är som det ska med din betalning om du misstänker att något fastnat då du inte sett någon debitering eller reservation hos din kortutgivare.

Nu blir jag besviken på dig, du känner ju mig! Skulle jag ringa till bolaget? Tror du jag är en nybörjare på dessa lekar? :rolleyes::D
 

Impendill

Medlem
Nu syns åtminstone transaktionen på mitt konto hos Amex.

240kr i avgift ! Får man tillbaka även de pengarna om man blir återbetald ?
 

jerixon

Medlem
Lugn i båten mina vänner... Det stormar inte ännu :D
Amex är sedan gammalt! Alltid som Agehall säger avgifter förutlandstransaktioner.
 

ZZZebra

Medlem
Nu syns åtminstone transaktionen på mitt konto hos Amex.

240kr i avgift ! Får man tillbaka även de pengarna om man blir återbetald ?
När utländska köp krediterats mig har jag alltid fått tillbaka exakt det debiterade beloppet, det har aldrig varit differens pga avgifter eller kursförändringar. Så jag skulle svara ja på din fråga
 

nota bene

Medlem
När utländska köp krediterats mig har jag alltid fått tillbaka exakt det debiterade beloppet, det har aldrig varit differens pga avgifter eller kursförändringar. Så jag skulle svara ja på din fråga
Det beror på...

Görs det en cancellation av en transaktion så blir det som du säger.

Om det istället är en Credit blir det inte nödvändigtvis så.
 

Avgeek

Medlem
Såvida jag vet visas endast transaktioner gjorda i Sverige eller i SEK (osäker på vilken) som reservation på Amex Online, även om det kan vara reserverat ändå
 
Toppen