Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

AABack2ARN

Medlem
Ganska övertygad att du får poäng på sträckan ADD-OSL då det bara är en teknisk mellanlandning och flygnumret dessutom inte ändras. Hade flygnumret ändrats skulle det kunna ha blivit poäng för resan ADD-ARN och ARN-OSL. Men jag har inte flugit med någon linje på mycket länge med teknisk mellanlandning inom Star Alliance.

I så fall borde de bli 3800x2 baspoäng (eller eventuellt 3900x2 om de avrundar 3811miles till 3900miles) för C-klass (200%)
 

taxvalp

Medlem
Jag vill inte regna på någons parad, men för oss som beställde BRU-CPT förra året sedan så såg biljetterna helt normala ut i flera dagar (inklusive platsval) och kortet belastades på vanligt sätt. Man ska nog vara försiktig med att dra några större slutsatser av vad som händer nu under de första dagarna...
 
Svara på fråga 1: jag kan inte heller välja säte på OSL-ARN-ADD och tillbaka men på ADD-CPT och tillbaka går bra.

Fråga 2: jag har också inte fått någon reservation på mitt Amex konto på hemsidan. Ringde dock och de bekräfta att de har en reservation och att amex godkänt köpet.
 
Toppen