Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Diskussionen för tankarna tillbaka till en helt vanlig inrikesresa mellan ARN och GOT i november. Inga fresh bites serverades, men däremot polarrullar. En passagerare i 1D frågade den uppenbarligen nya flygvärdinnan om han kunde få båda typerna av polarrullar som fanns lastade, och flygvärdinnan frågade sin mer erfarna purser. Pursen sade till henne "Det är ju i överkant, men låt gå. Säg till honom att det är ett undantag...". Jag vet inte vad som är värst - själva uttalandet i sig eller att föra en sådan diskussion så att passagerare kan höra.

Vatten, polarrullar etc....
Det där med kommunikation till anställda och kunder är inte direkt SAS starka sida.

Om det är förenkelt så finns det nog någon på Frösundavik som får en "idé"...:(

Jag betalade ju för min! Fick 35:- insatta på mitt konto och sedan stängdes ärendet :-(

Jag gjorde som du föreslog och skrev.

I ett första mejl beklagade de sig över det inträffade och skulle skicka det vidare till "berörd avdelning". De hänvisade också till Facebook och att jag där kunde framföra mina synpunkter. Efter ett andra mejl gav de mig 3000 poäng. Känslan var att de inte tog det på allvar. Tveksam om de förbättrar informationen till crew. Nästa gång betalar jag för mina rullar så kanske de inser det absurda.

Toppen