Senaste nytt

SAS nya hemsida

Det var den jag letade efter när jag fick ovanstående meddelande. och det var ingen engångsföreteelse.

Om jag väljer betala med poäng får jag 404 bilden.
Jag har märkt att när den gamla siten ska öppnas i ny tab, så stoppar min pop-up blocker detta så allt der ut att bara hänga sig. Stänger jag av pup-up block för sas.se så fungerar det. Dock verkar det som att de helt enkelt tagit bort möjligheten att få en översikt av vilka dagar det finns bonusresor att boka. Den funktionen finns bara om man köper biljetten.

Jag har fortfarande inte lyckats få sidan att ladda mer än den blåa bakgrunden. Oavsett om jag använder Safari eller Chrome.

EDIT: Raderade alla cookies och så fungerade det att komma in åtminstone.

Varför byta ordningen på kabinklasser så att de högre är till vänster istället för tvärtom som tidigare? Det verkar mest som förändring för förändringens skull tycker jag.

För att man vill pusha resenärerna mot högre kabinklasser. Nu "tvingas" du överväga Business och Plus innan du väljer Go. Ganska vanligt knep.

Är det jag som sprungit vilse i designen, eller har de tagit bort möjligheten till månadskalender för bonusresor? Jag hittar "lågpriskalender" för vanliga resor, men väljer jag att betala med poäng försvinner det alternativet.

Jag letade också efter detta, hittade det inte och var i kontakt med CustomerCare som informerade mig om att man tagit bort den funktionaliteten och även spärrat den på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS (man kan fortfarande nå det för vanliga resor på gamla hemsidan men inte för poäng). Oklart varför men de var tydliga med att det var ett medvetet val.

Jag letade också efter detta, hittade det inte och var i kontakt med CustomerCare som informerade mig om att man tagit bort den funktionaliteten och även spärrat den på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS (man kan fortfarande nå det för vanliga resor på gamla hemsidan men inte för poäng). Oklart varför men de var tydliga med att det var ett medvetet val.

Obegripligt om det är ett medvetet val att göra det omöjligt att söka bonusresor via kalender. Som tur är fungerar Book cheap flight tickets on scheduled international flights! - SAS fortfarande (om man vägrar ange land)

Nu verkar de ha lagt in datum på Eb-kortet, dock har jag ett guldkort giltigt till 09/20, i verkligheten Silver med giltighet 09/17

Toppen