Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det en Finnair maskin som flyger, eller något av de Portugisiska bolagen?
Kommer själv att flyga JFK-HEL-ARN i slutet av feb. i C klass, @Senator gärna någon bild! Trevlig resa.

Det skall efter rapporter och vad jag kan se på seat map vara Finnairs A330-300.

Är på en American ticket stock och code share. Hade bokat en enkel fönsterplats på högersida via Finnair.com men det är borta så jag verkar ha någon mittenplats längst bak. Vi får se om något annat finns kvar när jag kommer till JFK.

Hälsar från Al Mourjan. Efter en drink här bär det snart av med QR842 till Phuket. Halva planet verkar vara skandinaver.

c5168865a6ce69eab03b04bfce6ca51e.jpg

Det skall efter rapporter och vad jag kan se på seat map vara Finnairs A330-300.

Är på en American ticket stock och code share. Hade bokat en enkel fönsterplats på högersida via Finnair.com men det är borta så jag verkar ha någon mittenplats längst bak. Vi får se om något annat finns kvar när jag kommer till JFK.

Det är en Finnair A330 (OH-LTN) som är på väg till New York. Vi kan nog utgå från att det är den som tar dig hem. Just nu är 1L ledig tillsammans med 8D, 9H, 10D och 10H. Trevlig resa!

Så är jag i den nya American International First Loungen på JFK T8. Lite mindre av en byggarbetsplats idag.

Det är ingen FCT, The Wing eller Concorde Room. Det är däremot en lounge som jag skulle tycka ligger i nivå med BA Galleries First på LHR T5. Med andra ord, ett ställe som är värt ett besök.

Det känns som American har tänkt på mig Old Fashioned är min drink, och Rittenhouse är en bra Rye (jag föredrar Rye över Bourbon för min drink). Tjejerna hittade även lite lönesirap som jag använder till sötning..

54d2ddffc41e2865d988d6e7a30993dd.jpg

c67d9fd3a5f6728f400e13c5ba9fb9fe.jpg

Hade inte alla verktyg men det blir bra..

7e399dbe8c8abd5fda0b49c73e04efa3.jpg

Slutprodukten blev bra..

Så är jag i den nya American International First Loungen på JFK T8. Lite mindre av en byggarbetsplats idag.

Det är ingen FCT, The Wing eller Concorde Room. Det är däremot en lounge som jag skulle tycka ligger i nivå med BA Galleries First på LHR T5. Med andra ord, ett ställe som är värt ett besök.

Det känns som American har tänkt på mig Old Fashioned är min drink, och Rittenhouse är en bra Rye (jag föredrar Rye över Bourbon för min drink). Tjejerna hittade även lite lönesirap som jag använder till sötning..

54d2ddffc41e2865d988d6e7a30993dd.jpg

c67d9fd3a5f6728f400e13c5ba9fb9fe.jpg

Hade inte alla verktyg men det blir bra..

7e399dbe8c8abd5fda0b49c73e04efa3.jpg

Slutprodukten blev bra..

Missade först sista bilden och trodde du drack en old fashioned med sugrör ;)

Missade först sista bilden och trodde du drack en old fashioned med sugrör ;)

nej, där går gränsen ;) Det fanns inget att röra med. Skakare finns det, men en Old Fashioned måste man röra ordentligt innan den serveras i mitt tycke, och inte på standard amerikanskt sätt med att muddra apelsin med körsbär och sedan fylla glaset med sodavatten..

Årets första lounge dröjde faktiskt tills det var tvåsiffrigt i kalendern, tack vare inställda uppdrag. Nu SAS Gold ARN T5 för en snabb ostmacka och kaffe innan det blir bussen till Köpenhamn...

Anlände just till SAS Gold Loungen på Arlanda (sitter i hörnbordet vid datorerna), fick bli lite tomatsoppa samt grönsaker till lunch idag. Skall försöka hålla mig från alkoholen idag då jag har bilen i hamnen som bör köras hem. Åker vidare till Helsingfors med SK 712 14:30.
IMG_7403.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen