Henrik_B
Medlem
Ta ett foto på kortet och maila till statusmatch@topbonus.de.
Har inte någon koll på air berlin och deras bonusprogram men de flesta i Sverige brukar köra på finnar, british airways eller American Airlines om jag förstått det rätt. Allt beror på vad man har för resmönster. Finns flera trådar om detta och om du överväger ett medlemskap inom One world och behöver tips föreslår jag att du startar en separat tråd med info om vilket resmönster du kommer att ha inom One world och vad du vill få ut av ett bonusprogram.Att matcha EBD hos airberlin verkar ju vara det smartaste draget initialt.
Men frågan är, jag har inte ens ett medlemskap hos någon av OW-bolagen - är airberlin det bästa eller ska man satsa på intjäning hos något annat bolag efter man blivit matchad hos airberlin? Jag gissar att det inte går att flytta poäng mellan de olika bolagen så finns det ändå något värde av att t.ex först matcha hos airberlin och säkra upp OW-status den vägen men sen köra intjäning hos t.ex BA eller Quatar?
Att matcha EBD hos airberlin verkar ju vara det smartaste draget initialt.
Men frågan är, jag har inte ens ett medlemskap hos någon av OW-bolagen - är airberlin det bästa eller ska man satsa på intjäning hos något annat bolag efter man blivit matchad hos airberlin? Jag gissar att det inte går att flytta poäng mellan de olika bolagen så finns det ändå något värde av att t.ex först matcha hos airberlin och säkra upp OW-status den vägen men sen köra intjäning hos t.ex BA eller Quatar?
Med det resonemanget är BAEC's promo med 3x Avios ännu bättre!Med Quatar-kampanjen som drog igång ikväll får man ju 2 x Qmiles vilket talar för dem. Verkar däremot inte som det är något extra på QPoints vilket jag tolkar det som är det som gäller för att uppgradera tier.