Senaste nytt

Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering

Incheckat bagage eller inte?!


  • Total voters
    94
Exakt så jag brukar göra.
Nämnde det i ett tidigare inlägg också :)
Funkar otroligt smidigt!
Har ett par ggr flugit till EWR och sedan kopplat på inrikes med Delta för miles, händer att man får byta flygplats och shuttles är alltid OK i mitt tycke och bra value. Ibland kan det vara lite trångt, men långt från alltid.

Smartaste sättet är att ta en shuttlebus om man ska mellan EWR, JFK och LGA. Har för mig att EWR-JFK kostar runt $26 eller så och de går ganska ofta. Mycket billigare än taxi och smidigare än tåget.
 
@Brandten hur ser uppladdningen ut såhär tidig morgon i USA? =D
Vill gärna höra lite mer om Brussels med... har ju som sagt 2 flighter Bryssel - Toronto med dem i framtiden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Ny dag nya möjligheter! :)

Unitedagenten i loungen bokade igår av min EWR-OMA-DEN-LAS kl06:30 eftersom jag var incheckad och klar på UA1909 EWR-LAS direkt kl10:15. Skönt med några timmars extra sömn tänkte jag och satt klockan på väckning kl06:00.

Klockan 04:30 (hon är nu 05:15) så vaknade mobilen till liv och påminde mig om att det var dags att bege sig till flygplatsen för att hinna i tid. Eh..... SÅ tidigt för en 10:15 flygning?
Gick in i SAS appen och ser att jag fortfarande har kvar Omaha flyget och tänker att loungekvinnan kanske bokade av fel biljett! Slängde mig på telefonen och ringde United som talade om att jag fortfarande hade två aktiva bokningar men att jag nu inte skulle hinna Omaha flyget som då skulle avgå om 1.5h. Den resan bokades av igen och nu fick jag mailbekräftelse direkt på att det var gjort.

Så nu sitter jag på hotellet och kan inte somna om så drar ut till flygplatsen snart istället.
 
Ny dag nya möjligheter! :)

Unitedagenten i loungen bokade igår av min EWR-OMA-DEN-LAS kl06:30 eftersom jag var incheckad och klar på UA1909 EWR-LAS direkt kl10:15. Skönt med några timmars extra sömn tänkte jag och satt klockan på väckning kl06:00.

Klockan 04:30 (hon är nu 05:15) så vaknade mobilen till liv och påminde mig om att det var dags att bege sig till flygplatsen för att hinna i tid. Eh..... SÅ tidigt för en 10:15 flygning?
Gick in i SAS appen och ser att jag fortfarande har kvar Omaha flyget och tänker att loungekvinnan kanske bokade av fel biljett! Slängde mig på telefonen och ringde United som talade om att jag fortfarande hade två aktiva bokningar men att jag nu inte skulle hinna Omaha flyget som då skulle avgå om 1.5h. Den resan bokades av igen och nu fick jag mailbekräftelse direkt på att det var gjort.

Så nu sitter jag på hotellet och kan inte somna om så drar ut till flygplatsen snart istället.
Vilken rysare det kunde ha blivit.
 
@Brandten hur ser uppladdningen ut såhär tidig morgon i USA? =D
Vill gärna höra lite mer om Brussels med... har ju som sagt 2 flighter Bryssel - Toronto med dem i framtiden.

ARN-BRU
Helt vanlig SAS flygning i plus. 2 pax i plus, frukostboxen delades ut, snacka lite med väldigt trevlig personal, lyssnade på musik, landade.
Gick väldigt snabbt att ta sig från gate till gate genom terminalen och kontrollen och hann ju till och med med ett besök i The Suite.

BRU-JFK
Satt med flit lite längre i loungen istället för att stå i kö vid gate. Bra beslut då jag gick direkt fram till agenten, visade boardingkortet och gick ner till flyget. En Airbus A330-300 från 1993 med registrering OO-SFM. Inga andra pax på bryggan så klev in i flyget och blev hänvisad till vänster för min plats 1A. 26 pax i business på denna flygning och jag hälsade på paret bakom mig innan jag knäppte av några bilder på min plats och omgivningarna. Jag noterade att flera andra hade fått hänga av sig sina rockar i garderoben men ingen frågade mig (synd) så den dumpades i bagagehyllan ovanför mig.

Jag satt mig och började leka med knapparna och efter några minuter så gick jag fram och pratade lite med kaptenen om flygningen och tog några bilder där också. På väg tillbaka till min plats mötte jag flygvärdinnan som undrade om jag ville ha något att dricka vilket jag tackade ja till och kort därefter kom hon med ett glas Laurent-Perrier som för en icke-champagne-kännare smakade väldigt bra! Tyckte väl att man kunde ha varit lite mer "på" med att servera detta direkt när jag kom till min plats och i samband med att man borde ha erbjudit mig att ta rocken.

Eftersom de inte behagade komma och fylla på glaset så tryckte jag på knappen och det tog 8 minuter innan hon kom till min plats, utan ett leende och utan ögonkontakt frågade om jag ville ha något mer. Beställde ett glas till som jag drack upp innan det var dags att lyfta. Väl i luften delades menyerna ut. (har förminskat bilderna och ser att det inte blev så bra kvalitet men kan inte fixa just nu).
1.png 2.png 3.png 4.png 5.png 6.png 7.png 8.png 9.png 10.png 11.png 12.png

Eftersom jag inte äter sjömat så blev det Apéro snack. Som starter valde jag Pheasant som jag tyvärr inte tyckte om och åt bara sallad, bröd och såsen runtomkring. Till detta rekommenderades ett glas Chateau Malescasse 2012.
starter.png

Till huvudrätt valde jag Veal medallions som var väldigt gott! Återigen rekommenderades Chateau Malescasse 2012 så samma glas fylldes på.
main.png

Osttallriken var också god även om alla ostar inte föll mig i smaken. Hade gärna sett lite extra kex också men det kunde jag inte få. Ett glas portvin serverades till detta.
cheese.png

Efterrätten kom in och den var god men alldeles för liten och kaffet var på gränsen till kallt.
dessert.png

Under middagen slutade min kontroll att fungera vilket gjorde att jag inte kunde be om attention från knappen utan fick vinka eller "psss´a" bort till personalen, så fick jag ögonkontakt med flygvärdinnan som kom bort till min plats. Hon tittade långt bak i kabinen när hon frågade vad jag önskade. Bad om en öl och hon säger kort "ok" med tillhörande, vad jag uppfattar det som, lätt suckande läte innan hon går och hämtar en månadens special Zinne Bir som var riktigt god!

Under resterande del av flygningen så var personalen mer eller mindre bakom skynket och ville inte alls beblanda sig med passagerarna för att fråga om vi önskade något. Kollade på några filer på ett mycket välfungerande IFE innan jag somnade och sov i ett par timmar innan det var dags för landning på JFK. Summa summarum var att Brussels Airlinens stol med allt som hör den till var OK (hade varit kul om @Dr. Miles kunde noterat märke på stolarna i sin sammanställning också) men att personal, service och mat inte alls var i businessclass klass!
 
Trist med servicen men resten såg ju riktigt bra ut =)
Ser fram mot att testa lite olika öl på mina resor!

ARN-BRU
Helt vanlig SAS flygning i plus. 2 pax i plus, frukostboxen delades ut, snacka lite med väldigt trevlig personal, lyssnade på musik, landade.
Gick väldigt snabbt att ta sig från gate till gate genom terminalen och kontrollen och hann ju till och med med ett besök i The Suite.

BRU-JFK
Satt med flit lite längre i loungen istället för att stå i kö vid gate. Bra beslut då jag gick direkt fram till agenten, visade boardingkortet och gick ner till flyget. En Airbus A330-300 från 1993 med registrering OO-SFM. Inga andra pax på bryggan så klev in i flyget och blev hänvisad till vänster för min plats 1A. 26 pax i business på denna flygning och jag hälsade på paret bakom mig innan jag knäppte av några bilder på min plats och omgivningarna. Jag noterade att flera andra hade fått hänga av sig sina rockar i garderoben men ingen frågade mig (synd) så den dumpades i bagagehyllan ovanför mig.

Jag satt mig och började leka med knapparna och efter några minuter så gick jag fram och pratade lite med kaptenen om flygningen och tog några bilder där också. På väg tillbaka till min plats mötte jag flygvärdinnan som undrade om jag ville ha något att dricka vilket jag tackade ja till och kort därefter kom hon med ett glas Laurent-Perrier som för en icke-champagne-kännare smakade väldigt bra! Tyckte väl att man kunde ha varit lite mer "på" med att servera detta direkt när jag kom till min plats och i samband med att man borde ha erbjudit mig att ta rocken.

Eftersom de inte behagade komma och fylla på glaset så tryckte jag på knappen och det tog 8 minuter innan hon kom till min plats, utan ett leende och utan ögonkontakt frågade om jag ville ha något mer. Beställde ett glas till som jag drack upp innan det var dags att lyfta. Väl i luften delades menyerna ut. (har förminskat bilderna och ser att det inte blev så bra kvalitet men kan inte fixa just nu).
Visa bifogad bild 59691 Visa bifogad bild 59692 Visa bifogad bild 59693 Visa bifogad bild 59694 Visa bifogad bild 59695 Visa bifogad bild 59696 Visa bifogad bild 59697 Visa bifogad bild 59698 Visa bifogad bild 59699 Visa bifogad bild 59700 Visa bifogad bild 59701 Visa bifogad bild 59702

Eftersom jag inte äter sjömat så blev det Apéro snack. Som starter valde jag Pheasant som jag tyvärr inte tyckte om och åt bara sallad, bröd och såsen runtomkring. Till detta rekommenderades ett glas Chateau Malescasse 2012.
Visa bifogad bild 59706

Till huvudrätt valde jag Veal medallions som var väldigt gott! Återigen rekommenderades Chateau Malescasse 2012 så samma glas fylldes på.
Visa bifogad bild 59705

Osttallriken var också god även om alla ostar inte föll mig i smaken. Hade gärna sett lite extra kex också men det kunde jag inte få. Ett glas portvin serverades till detta.
Visa bifogad bild 59703

Efterrätten kom in och den var god men alldeles för liten och kaffet var på gränsen till kallt.
Visa bifogad bild 59704

Under middagen slutade min kontroll att fungera vilket gjorde att jag inte kunde be om attention från knappen utan fick vinka eller "psss´a" bort till personalen, så fick jag ögonkontakt med flygvärdinnan som kom bort till min plats. Hon tittade långt bak i kabinen när hon frågade vad jag önskade. Bad om en öl och hon säger kort "ok" med tillhörande, vad jag uppfattar det som, lätt suckande läte innan hon går och hämtar en månadens special Zinne Bir som var riktigt god!

Under resterande del av flygningen så var personalen mer eller mindre bakom skynket och ville inte alls beblanda sig med passagerarna för att fråga om vi önskade något. Kollade på några filer på ett mycket välfungerande IFE innan jag somnade och sov i ett par timmar innan det var dags för landning på JFK. Summa summarum var att Brussels Airlinens stol med allt som hör den till var OK (hade varit kul om @Dr. Miles kunde noterat märke på stolarna i sin sammanställning också) men att personal, service och mat inte alls var i businessclass klass!
 
Instämmer med @palmen om ölsortimentet. Kul att erbjuda flera sorter, det är man inte direkt bortskämd med ombord.

Är det samma fina Orreforsglas som SAS har i sina lounger? För övrigt mina favoriter...
 
Toppen