Jag tror Flybe kommer att växla upp... Jag tror att Jettime leasar de nya ATR 72-600 av SAS så antingen Flybe eller någon ny operatörDe små flygplanen behövs i en glest befolkad del av världen. Vad blir det istället om det inte blir ATR?
Nu tror jag att ditt varumärke sjunker i Linköping, är det så glest befolkat där, så att även ATR är för stora?De små flygplanen behövs i en glest befolkad del av världen?
De kommer succesivt fasas ut och september 2017 går sista turen.Av artikeln i SvD framgår inte riktigt när Jettime slutligt fasar ut sin ATR, har SAS sagt något själva? Om man kollar t.ex. på några slumpmässiga datum ARN-TLL på SAS hemsida i feb -17 så finns det fyra frekvenser varje vardag i vardera riktning, som enligt SAS ska trafikeras av Jettime ATR 72.
Jettime leasar sina flygplan från Nordic Aviation Capital.Jag tror Flybe kommer att växla upp... Jag tror att Jettime leasar de nya ATR 72-600 av SAS så antingen Flybe eller någon ny operatör
Nästa offer är Köpenhamn-Billund där trafiken reduceras under Q1 2017 från 29 till 19 avgångar per vecka.
"Afslutningen af samarbejdet med Jet Time betyder, at vi ikke længere kan opretholde de mange frekvenser på København-Billund ruten. I forbindelse med udfasningen, har vi fjernet flyene, hvor der er mindst trakfik, hvilket vil sige flyvningerne midt på dagen, så færrest kunder bliver generet af udfasningen,” siger pressechef Mariam Skovfoged fra SAS i Danmark til CHECK-IN.dk.
Men puslespillet for sommertrafikprogrammet er så kompliceret, at SAS ikke kan garantere at opretholde det samme antal frekvenser på ruten som hidtil.
“Billund er en vigtig destination for os, og vi har til hensigt at øge antallet af frekvenser igen i sommerprogrammet. Om det bliver fire eller fem, beslutter vi først i anden halvdel af januar,” lyder det fra pressechefen."
SAS fjerner 35 procent af kapacitet på indenrigsrute - CHECK-IN.dk