Martin Johansson
Medlem
Vet någon om det är SAS eller Jettime som äger avtalet på ATR:erna?
Ser ut att vara Jettimes och leasadeVet någon om det är SAS eller Jettime som äger avtalet på ATR:erna?
Tack, då hoppas jag att SAS kommer köra annat än dessa på de linjer som inte läggs ner (tex. GOT-CPH), t.ex. CRJ-900
Dessa flyg används redan på andra linjer (SAS har ju dessutom haft problem med folk till Cimber, det var väl i våras det var brist på piloter). Det enda sättet är att ta in en ny underleverantör.Tack, då hoppas jag att SAS kommer köra annat än dessa på de linjer som inte läggs ner (tex. GOT-CPH), t.ex. CRJ-900![]()
Ja, att en annan leverantör tar över planen (och även åtminstone delar av driftpersonalen) är det mest rimliga. Men jag kan ju ändå hoppas...Dessa flyg används redan på andra linjer (SAS har ju dessutom haft problem med folk till Cimber, det var väl i våras det var brist på piloter). Det enda sättet är att ta in en ny underleverantör.
Dessa flyg används redan på andra linjer (SAS har ju dessutom haft problem med folk till Cimber, det var väl i våras det var brist på piloter). Det enda sättet är att ta in en ny underleverantör.
Det var ju inte svårt att byta ut JetTime mot Flybe från Stockholm, så det lär bli business as usal - när en ny leverantör är på plats. ATR:n är väl så pass mycket billigare i drift så den lär nog bli kvar. Förhoppningsvis ersätts dock de äldsta av JetTime-kärrorna.Ja, att en annan leverantör tar över planen (och även åtminstone delar av driftpersonalen) är det mest rimliga. Men jag kan ju ändå hoppas...
Man måste kunna ställa en fråga utan att OT polisen flyger in och hytter med näven.
Eftersom den kom upp i artikeln så är det naturligt att fråga dom som har läst den. Och inte hela forumet.
Personligen tycker jag att de gammlingar som varit med länge jagar OT mera än att hjälpa till.
Men det är nog OT oxå. Dock skulle det vara kul och höra varför OT är lika farligt som Ciggaretter???
22 december sista dag för denna rutt.För övrigt till Aarhus också som är en av mina normala rutter :/