Senaste nytt

Jettime lägger ner ATR72 flygningarna

Tack, då hoppas jag att SAS kommer köra annat än dessa på de linjer som inte läggs ner (tex. GOT-CPH), t.ex. CRJ-900 :)
Dessa flyg används redan på andra linjer (SAS har ju dessutom haft problem med folk till Cimber, det var väl i våras det var brist på piloter). Det enda sättet är att ta in en ny underleverantör.

Dessa flyg används redan på andra linjer (SAS har ju dessutom haft problem med folk till Cimber, det var väl i våras det var brist på piloter). Det enda sättet är att ta in en ny underleverantör.
Ja, att en annan leverantör tar över planen (och även åtminstone delar av driftpersonalen) är det mest rimliga. Men jag kan ju ändå hoppas...

Ja, att en annan leverantör tar över planen (och även åtminstone delar av driftpersonalen) är det mest rimliga. Men jag kan ju ändå hoppas...
Det var ju inte svårt att byta ut JetTime mot Flybe från Stockholm, så det lär bli business as usal - när en ny leverantör är på plats. ATR:n är väl så pass mycket billigare i drift så den lär nog bli kvar. Förhoppningsvis ersätts dock de äldsta av JetTime-kärrorna.

Man måste kunna ställa en fråga utan att OT polisen flyger in och hytter med näven.

Eftersom den kom upp i artikeln så är det naturligt att fråga dom som har läst den. Och inte hela forumet.

Personligen tycker jag att de gammlingar som varit med länge jagar OT mera än att hjälpa till.
Men det är nog OT oxå. Dock skulle det vara kul och höra varför OT är lika farligt som Ciggaretter???

Det är jag som skrivit den reserapporten om den flygande bränsletanken. Hojta till i ett PM eller i tråden med rapporten om det är något särskilt du vill veta! :)

Loggade in på min flight i 30/12 - 1/1 från Göteborg - Tallin och såg då att de hade bytt min flight mot en tidigare med 6 timmar layover på Arlanda. Ringde Tallin direkt och de fixade om oss så vi åkte hem ungefär samma tid men med LOT och Brussels. Hade bokat i SAS plus så blev Business på de nya flighterna så känns ändå helt OK agerat av SAS.

Toppen