Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Hur stor grej är detta i praktiken? Alla lounger med *Gold-logga kommer väl fortsatt funka fint.
Många flygplatser som SAS flyger till i Norden/Baltikum, som ju är SAS egen bakgård på sätt och vis, saknar såväl SAS-lounge som Star Alliance-lounger. Tallinn, Riga, Vilnius, Reykjavik är några exempel.

Sen kan man givetvis diskutera hur bra tredjepartsloungerna är men loungen i Tallinn har t.ex. helt okej utbud av alkohol inkl. sprit o lite kalla anrättningar. Bättre än SAS vanliga business lounger skulle jag säga o i vart fall bättre än att sitta ute i transithallen.

Last edited:
Hmm, SAS Listar Manchester som en Fast Track - SAS Star Alliance Gold Track, stämmer det?Såg ingen Gold track skylt senast jag gick igenom men jag gick nog på autopilot...
Konstig tabell. Varför inget kryss för EBG/EBD på Narita när det är kryss för StarGold Track?
Konstig, sade Bull... Fler som saknar kryss i EBG/EBD trots att Gold track finns enligt listan är Aten och Bremen.

Sen reagerade jag på att det för Köpenhamn och Oslo står som not till EBG/EBD:
(2) För SAS, Wideroe och codeshare-flygningar samt vid resor med Star Alliance-partner, oberoende av klass.
Innebär det att EBG ger access till SAS Fast track på CPH, även vid resa med godtyckligt *A-bolag i Lufthansagruppen? Har inte det diskuterats tidigare att det inte är så?

@Agö : Hur ligger det till med den saken?

Japp, informerar hur det går.
Får se vad för alternativ som finns ang att köpa sig in. Någon som vet?
Jag tycker att det inte vore allt för svårt för dom att ge mig tillträde till samma lounge som EBG eller bizz loungen för dom finns kvar.
Vet att det är skillnad på dom olika loungerna men just i detta fall när dom ändrar så borde ju det vara den enklast vägen just nu när jag ändå påpekar det hela och är missnöjd.
Han på Sas frågade just om jag var EBG eller EBD då dom har tillgång till lounger. men jag förklarade att jag inte har just någon status.

Pratade med en ansvarig på sas igen, måste säg att dom är väldigt trevliga och bra att ha och göra med.
Han beklagade sig flera gånger för det inträffade och skulle göra allt han kunde för att komma fram till en bra lösning.
Frågade om dom inte kunde gör mig EBG just på den dagen bara på biljetten men det gick inte då systemen kort och gott inte klarar det.
Denna kille ringde till NRT och pratade med ANA om det gick att SAS eller jag betalade inträde till loungen.
Men det var inte okej för ANA, det gick bara om man hade flyg på ANA annars blankt nej.

Han skulle fortsätta att kolla på alternativ då det är ett tag innan vi reser.
Men troligast blir det att göra ett case när jag kommer hem och ska då referera till honom.
Så troligen skulle vi få ca5000-6000 EB / person men säkert vet vi inte för ens vi är tillbaka. :confused:

Last edited:
Så troligen skulle vi få ca5-6000 EBP / person men säkert vet vi inte för ens vi är tillbaka.
Innan @agehall eller @Dr. Miles påpekar det så vill jag vara först. Det är ju ett stort spann, allt mellan 5 och 6000 EBP. sen är nästa fråga om det är själva pandion-personerna ni får eller är det att ni blir pandion och får dela ut till vänner och bekanta? Oavsett så ser jag fram emot rapportering efter er resa.

Innan @agehall eller @Dr. Miles påpekar det så vill jag vara först. Det är ju ett stort spann, allt mellan 5 och 6000 EBP. sen är nästa fråga om det är själva pandion-personerna ni får eller är det att ni blir pandion och får dela ut till vänner och bekanta? Oavsett så ser jag fram emot rapportering efter er resa.
Jag som skrev slarvigt, mena ca5000-6000 Eurobonus poäng, hans förslag på SAS. Har korrat nu

Toppen