Hur stor grej är detta i praktiken? Alla lounger med *Gold-logga kommer väl fortsatt funka fint.
Många flygplatser som SAS flyger till i Norden/Baltikum, som ju är SAS egen bakgård på sätt och vis, saknar såväl SAS-lounge som Star Alliance-lounger. Tallinn, Riga, Vilnius, Reykjavik är några exempel.Hur stor grej är detta i praktiken? Alla lounger med *Gold-logga kommer väl fortsatt funka fint.
Hmm, SAS Listar Manchester som en Fast Track - SAS Star Alliance Gold Track, stämmer det?Såg ingen Gold track skylt senast jag gick igenom men jag gick nog på autopilot...
Konstig, sade Bull... Fler som saknar kryss i EBG/EBD trots att Gold track finns enligt listan är Aten och Bremen.Konstig tabell. Varför inget kryss för EBG/EBD på Narita när det är kryss för StarGold Track?
Innebär det att EBG ger access till SAS Fast track på CPH, även vid resa med godtyckligt *A-bolag i Lufthansagruppen? Har inte det diskuterats tidigare att det inte är så?(2) För SAS, Wideroe och codeshare-flygningar samt vid resor med Star Alliance-partner, oberoende av klass.
Japp, informerar hur det går.
Får se vad för alternativ som finns ang att köpa sig in. Någon som vet?
Jag tycker att det inte vore allt för svårt för dom att ge mig tillträde till samma lounge som EBG eller bizz loungen för dom finns kvar.
Vet att det är skillnad på dom olika loungerna men just i detta fall när dom ändrar så borde ju det vara den enklast vägen just nu när jag ändå påpekar det hela och är missnöjd.
Han på Sas frågade just om jag var EBG eller EBD då dom har tillgång till lounger. men jag förklarade att jag inte har just någon status.
Tack för info.Lite off topic svar.
ANA lounger på Tokyo Narita kan man också komma in genom att betala inträdesavgiften (5.150 JPY) när man flyger med ANA, men jag vet inte om det går när man flyger med andra Star Alliance flygbolag.
ANA offers you valuable options, "ANA MY CHOICE" Service|Service & Info|ANA
Innan @agehall eller @Dr. Miles påpekar det så vill jag vara först. Det är ju ett stort spann, allt mellan 5 och 6000 EBP. sen är nästa fråga om det är själva pandion-personerna ni får eller är det att ni blir pandion och får dela ut till vänner och bekanta? Oavsett så ser jag fram emot rapportering efter er resa.Så troligen skulle vi få ca5-6000 EBP / person men säkert vet vi inte för ens vi är tillbaka.
Jag som skrev slarvigt, mena ca5000-6000 Eurobonus poäng, hans förslag på SAS. Har korrat nuInnan @agehall eller @Dr. Miles påpekar det så vill jag vara först. Det är ju ett stort spann, allt mellan 5 och 6000 EBP. sen är nästa fråga om det är själva pandion-personerna ni får eller är det att ni blir pandion och får dela ut till vänner och bekanta? Oavsett så ser jag fram emot rapportering efter er resa.