Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

MEN Fasttrack är ju livsviktig för mig - det sparar timmar per år!

Dublin, Barcelona etc ... Det är INGA småstäder! Det är ju här fasttrack betyder något!

Sedan att man går i från star gold konceptet gör mig bara förbannad! Jag vill ha lounge, fasttrack, business incheck när jag reser med SAS oavsett destination och biljett klass om jag har stargold/EBG/EBD/EBP! Det skall inte vara något för mig jag behöver "läsa på" fall den aktuell flygplatsen erbjuder det eller inte - DET SKALL VARA KONSEKVENT!

Lufthansa fick precis +20 resor 2017 ...
Nu har jag läst listan lite noggrannare.
SAS skrev:
Contracted Lounges & Fast Track, agreement terminated by SAS 01JAN17

Fast Track
•Dublin
•Milan/Linate
•Milan/Malpensa
•Rome
•Vilnius

Contracted Lounges & Fast Track , terminated by SAS 01FEB17

Fast Track
•Geneva
•Malaga
https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
Alltså, det är bara på 7 flygplatser som försvinner Fast track när man reser med SAS.
Om man reser mycket från de här flygplatserna, det är självklart en stor försämring.

•Dublin
•Milan/Linate
•Milan/Malpensa
•Rome
•Vilnius
•Geneva
•Malaga

Alltså, det är bara på 7 flygplatser som försvinner Fast track när man reser med SAS.
Om man reser mycket från de här flygplatserna, det är självklart en stor försämring.

•Dublin
•Milan/Linate
•Milan/Malpensa
•Rome
•Vilnius
•Geneva
•Malaga
De flesta av dessa får ändå ses som affärsresenärsdestinationer. Jag tycker att det är svagt.

•Dublin
•Milan/Linate
•Milan/Malpensa
•Rome
•Vilnius
•Geneva
•Malaga
Och av dessa sju är det tre som inte påverkar resenärer med status, då det finns Gold Track på:
•Milan/Malpensa
•Rome
•Geneva
För dessa tre är det bara resenärer i Plus utan status som påverkas.

Om sas har nåt i skallen så kommer fasttrack och lounge att komma upp som options vid bokningen. Tyvärr går hela marknaden ditåt, pre seating på sas intra europa är inte gratis längre och tom Emirates tar betalt för pre seating.

I grund o botten ett sundhet tecken inte behöva betala för nåt man inte använder. Men man måste fan vara tydlig med att man levererar en LCC produkt....

Är väl mest Dublin (25Mio/yr) som är problematiskt då. Vilnius är ingen stor flygplats (3.3Mio/yr). Kan man tro att SAS sitter inne med info om att Star Alliance tänker öppna en *Gold FT På Dublin?

Ingen större skillnad om fast track på Malaga försvinner - idag var den ändå stängd?!

Skämt åsido, tycker det är riktigt dåligt. När fast track väl är öppen här så kortar den ner tiden i kön ordentligt jämfört med den andra kön. En rejäl försämring av SAS.

Denna post passar även i tråden om vad SAS gjort mindre bra.

Efter att ha skickat in ett klagomål om en mindre angenäm ombordupplevelse till guld-supporten mottag jag detta standardsvar gällande försämringarna kring Fast Track och tredjepartslounger och tänkte dela med mig.

SAS kundtjänst skrev:
har modtaget dette svar fra vores Lounge ansvarlige.

SAS arbetar för att stärka vårt erbjudande till våra kunder både i luften och på marken och det på de destinationer där det gynnar de flesta av våra resenärer och medlemmar. Vi kommer att investera i nya uppgraderade kabiner, nya flygplan, high speed WiFi och även ett nytt Mat & Dryckes koncept ombord. Vi kommer att fortsätta att investera i våra egna SAS lounger så det blir större inrikes lounger och även uppgradera våra internationella lounger samt att vi kommer att fortsätta att stärka upp Fast track. Det innebär att vi inte kan finnas på alla destinationer som tidigare. Fortsatt finns det tillgång till Star Alliance lounger på flertalet av de destinationer som SAS opererar från . SAS och Star Alliance erbjuder lounge tillgång till över 1 000 lounger över hela världen

Inte så värst uttömmande men detta är vad SAS troligtvis kommer att kommunicera ut gällande de kommande försämringarna.

Toppen