Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Då SAS försämringar börjar träda i kraft inom två veckor så är jag ganska övertygad om att planerna om hur loungerna skall förbättras är känt hos en del personal. Har svårt att tänka mig att de kommer att sitta på något lunchmöte efter nyår och "brainstorma" hur de skall förbättra loungerna, planen finns nog redan. På din andra fråga så svarar jag ja. Skulle svaret bli att det inte är officiellt ännu så tror jag forumets medlemmar skulle nöjt sig med det svaret, för tillfället iallafall.
Officiella svaret finns redan ute på nätet så det gör ingen skillnad väl?

Tror nog man vill hålla inne med en hel del detaljer även om man vet dem, eftersom de helt enkelt kan ändras.

Se bara på trådarna om Eurobonus 3.0....

På din andra fråga så svarar jag ja. Skulle svaret bli att det inte är officiellt ännu så tror jag forumets medlemmar skulle nöjt sig med det svaret, för tillfället iallafall.

Utan att vara SAS-representant kan jag med säkerhet informera om att det inte är officiellt ännu. Hade det varit officiellt hade det ju redan varit kommunicerat i de officiella kanalerna.

Det känns ju tydligt att detta görs för att kapa kostnader, precis som redan beskrivits tidigare i tråden. Och självklart kan inte SAS gå ut i sin kommunikation och säga ”Vi har för höga kostnader, så nu måste vi ge er sämre utbud”, utan det måste vävas ihop med en positiv nyhet också (dvs satsningen på de egna loungerna). Att vi på forumet ”genomskådar” detta är inget konstigt. Det är helt enkelt inte så att SAS inte lyckats framhäva varför det de facto är bättre såhär för samtliga inblandade, utan man är naturligtvis medveten om att detta är en försämring för många. Dock har man nog (förhoppningsvis) räknat på att den ekonomiska besparingen väger upp kostnaderna för missnöjda kunder. Detta faktum att många är missnöjda med och inte håller med om prioriteringen är inget en SAS-representant skulle kunna ändra på.

Måste vara blind men kan inte se det i listan :)

Jag tror att man ska läsa listan som Thornado skriver:
Jag förstår att man kan tolka det så, men jag tror att andra kolumnen är en fortsättning på listan över lounger som stänger, dvs det är inte en fortsättning på fast track-listan. Om du tittar på nästa sida i dokumentet (där de listar vad som faktiskt kommer att finnas kvar) så ser du att MAN inte finns listad under lounger, men däremot för Fast track.

Måste vara blind men kan inte se det i listan :)
Screenshot20161220 01 sk.png

https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf

Toppen