Vic
Medlem
Skönt att man alltid får snabba svar här, iafDet behöver du inte kolla - det går inte.
Skönt att man alltid får snabba svar här, iafDet behöver du inte kolla - det går inte.
Isåfall flyger du för lite två år i sträck eftersom du får status året du tjänar in det samt året efter...Blir ju lite mindre value (genom mindre tid med den högre statusnivån) från Elite-kortet för mig och andra som kanske inte når upp till EBG/EBD varenda intjäningsår utan ibland åker ner på silver, som sagt.
Isåfall flyger du för lite två år i sträck eftersom du får status året du tjänar in det samt året efter...
Sjukt konstigt bemötande, borde ju vara extremt enkelt - och utan konsekvenser för dem såvitt jag kan tänka mig? - att bara byta brytdatum för medlemskapet/poängutbetalningen. Litet minus för Amex i min bok detta... Nåja!American Express ringde alldeles nyss upp mig. Efter en kort diskussion konstaterar de följande över telefon:
1) Deras marknadsföring är idag vilseledande, och marknadsavdelningen har blivit ombedd att förtydliga informationen på webbplatsen.
2) Det är tekniskt möjligt att göra ett undantag denna gång och ge mig 20000 poäng, men de vill inte det eftersom det inte löser det långsiktiga problemet för mig som kund (!)
3) De förstår, och beklagar, att jag är missnöjd som kund - och uppmanar mig återigen att avsluta detta kort och ansöka om ett nytt
Ett mycket märkligt samtal. Gick från att bara vara missnöjd kund till att även bli allvarligt förundrad över hur världen fungerar. Men tack för alla fina svarDetta kort, och förmånen som vi diskuterar, är ju egentligen fusk och ett hån mot den sanna världsresenären som med möda och slit förtjänat sin Eurobonus-status. Får väl resa mer helt enkelt
![]()
Amen.Detta kort, och förmånen som vi diskuterar, är ju egentligen fusk och ett hån mot den sanna världsresenären som med möda och slit förtjänat sin Eurobonus-status.
Säker på att det fungerar ? Då kan du skaffa kortet månad 1 och få 20k baspoäng och säga upp i slutet på månaden . Rinse and repeat varje månad så får du i teorin 240k baspoäng per år från Amex och betalar totalt en årsavgift . Amex lär dock stoppa dig långt innan .Om du säger upp kortet får du tillbaka återstående del av årsavgiften. Du kan då teckna dig igen och får då på nytt betala årsavgiften och erhåller 20 000 baspoäng. I ditt fall så låter det som det mest pragmatiska att göra.
Enligt Elite kundservice tidigare idag tas baspoängen tillbaka. Om så sker i praktiken vet jag inte men missbrukar man det där lär kontot stängas snabbt... Lät dock inte som de hade några invändningar om man gör det en gång och om syftet var det som diskuterades i denna tråd dvs för att få en annan tidpunkt då baspoängen kommer in.Säker på att det fungerar ? Då kan du skaffa kortet månad 1 och få 20k baspoäng och säga upp i slutet på månaden . Rinse and repeat varje månad så får du i teorin 240k baspoäng per år från Amex och betalar totalt en årsavgift . Amex lär dock stoppa dig långt innan .
Säker på att det fungerar ? Då kan du skaffa kortet månad 1 och få 20k baspoäng och säga upp i slutet på månaden . Rinse and repeat varje månad så får du i teorin 240k baspoäng per år från Amex och betalar totalt en årsavgift . Amex lär dock stoppa dig långt innan .
Enligt Elite kundservice tidigare idag tas baspoängen tillbaka. Om så sker i praktiken vet jag inte men missbrukar man det där lär kontot stängas snabbt... Lät dock inte som de hade några invändningar om man gör det en gång och om syftet var det som diskuterades i denna tråd dvs för att få en annan tidpunkt då baspoängen kommer in.
Mig veterligen har inte någon blivit av med baspoäng, förutom i de fallen där Amex av misstag registrerade dubbla/trippla baspoäng.