I augusti skaffade jag ett AmEx Elite Eurobonus. Detta kort kostar som bekant 4k per år, och för detta får man bland annat 20 000 baspoäng och blir automatiskt Eurobonus Silver-medlem.
Min kvalificeringsperiod börjar den 1 november varje år. När jag den 1 november öppnar SAS-appen ser jag att mina 20 000 baspoäng är borta. Jag är fortfarande Silver, men har betydligt mycket längre kvar upp till Gold.
Hela poängen med att skaffa kortet var ju att bli EBD snabbt! Enligt American Express får jag inte baspoängen påfyllda förrän i augusti 2017, så jag sitter med andra ord och betalar för något i ett år som jag bara åtnjutit i cirka 2 månader. Det framgår inte alls tydligt hur detta fungerar i marknadsföringen. Deras rekommendation var att avsluta kortet och skaffa ett nytt, vilket också känns absurt.
Någon som delar samma erfarenhet, och kanske rentav har en lösning?
Min kvalificeringsperiod börjar den 1 november varje år. När jag den 1 november öppnar SAS-appen ser jag att mina 20 000 baspoäng är borta. Jag är fortfarande Silver, men har betydligt mycket längre kvar upp till Gold.
Hela poängen med att skaffa kortet var ju att bli EBD snabbt! Enligt American Express får jag inte baspoängen påfyllda förrän i augusti 2017, så jag sitter med andra ord och betalar för något i ett år som jag bara åtnjutit i cirka 2 månader. Det framgår inte alls tydligt hur detta fungerar i marknadsföringen. Deras rekommendation var att avsluta kortet och skaffa ett nytt, vilket också känns absurt.
Någon som delar samma erfarenhet, och kanske rentav har en lösning?