Norsken startade med höga förhoppningar två destinationer, nere på en och lägre frekvens? De kanske överskattat antalet kryssningsresenärer som vill flyga. SAS beware....Norwegian har satsat på Karibien. Vad tror vi om en säsongslinje 2-3 dagar i veckan till det området?
The routes must be viable from the local market. (We saw charts showing every major global city and how many Scandinavian residents fly there each year.) SAS is not willing to rely on ‘feed’ from outside Scandinavia when assessing viability
Ingen som kan komma med nån helt ny gissning?![]()
Manilla har diskuterats ingående i denna tråd, se t ex post 209...Vad sägs om CPH-MNL? Har för mig att jag läste att den låg på plats 4 som "underserved destination" (heter det så?) från Köpenhamn!
Manilla har diskuterats ingående i denna tråd, se t ex post 209...
Jag skrev Linköping-Ulaanbaatar och Billund-Ouagadougou.Men som lite galna alternativ då? Vad har inte nämnts ännu?!
Havana
Mexico City
Kuala Lumpur
Maldiverna - Vinterdestination mellan 1:a November till sista April. med 2-3 avgångar i veckan.
Samtliga tre ligger på norra halvklotet...
Exakt! Vore helt galet med Linköping-Ulaanbaatar, för Linköping kan inte ta emot så stora plan, utan det måste ju börja med buss till Norrköping.Jag skrev Linköping-Ulaanbaatar och Billund-Ouagadougou.
Om ovannämnda rutter blir verklighet, då är det definitivt dags att sälja SAS aktier...
Där det finns problem, finns det lösning.Exakt! Vore helt galet med Linköping-Ulaanbaatar, för Linköping kan inte ta emot så stora plan, utan det måste ju börja med buss till Norrköping.![]()