Andreas Eriksson
Medlem
Du behöver inte komma tillbaka till samma flygplats så länge den ena(avreseort eller destination) tillhör zone 2.
Vad roligt!
Då går vi tillbaka till ritbordet igen då.
Du behöver inte komma tillbaka till samma flygplats så länge den ena(avreseort eller destination) tillhör zone 2.
För er som vill åka till Sydamerika vill jag påminna att Singapore Airlines flyger 3 gånger i veckan mellan Barcelona och Sao Paulo med Boeing B777-300ER(77W).
(Platstillgångar i C behöver ni att ringa till bmi och kolla dock...)
Alternativt finns det också Air China som flyger 2 gånger i veckan mellan Madrid och Sao Paulo med Airbus A330 plan med okej Business class. (antingen lie-flat eller full flat)
Om ni startar bonusresa från Brasilien, slipper ni att betala bränsletillägg för hela bonusresan som är bokad som en biljett.
(att man till och med kan bli rånad i taxin till&från flygplatsen tex.)
Det kan man bli i Stockholm också om man inte har koll på vilka "taxibolag" man inte ska åka med.
Personligen är jag inte rädd för att åka till brasilien eller sydamerika i övrigt. Har inte varit där ännu men den dagen kommer framöver utgår jag ifrån. Så länge man har huvudet med sig och tänker sig lite för så brukar det gå bra oavsett var i världen man befinner sig. Man kan alltid ha otur och råka illa ut, men skulle man oroa sig för det kanske det är bäst att sitta i ett madrasserat rum så man inte slår sig om man skulle snubbla.
Stockholm/ARN-Beijing/PEK: Air China
/stopover/
Beijing/PEK-Tokyo/HND: All Nippon Airways
/open jaw/ (resa på egen hand)
Seuol/ICN-London/LHR: Asiana
London/LHR-Stockholm/ARN: SAS
Hej SvartMjolk
Tack för ditt bidrag.
Ifall du har missförstått begränsning av antal flighter, så är det max 4 flygningar per enkelresa och du kan ta en stopover per riktning.