Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

2012-10-06
Göteborg/GOT-London/LHR: SK
London/LHR-Newark/EWR: UA
/stopover/
2012-10-10
New York/JFK-Charleston/CLT: US
Charleston/CLT-Las Vegas/LAS: US
/destination/
2012-10-13
Las Vegas/LAS- Charleston/CLT: US
Charleston/CLT-Tallahasse/TLH: US
/stopover/
2012-10-19
Jacksonville/JAX-Washington DC/IAD: US
Washington DC/IAD –London/LHR: UA

Jag antar att du menade Charlotte/CLT. ;)

1. Flyger mest privat, har blivit mycket resor ner till Spanien då min sambo har familj som flyttat ner på obestämd tid, är uppe i ca 10-12 resor på ca 1,5 år.
Sedan blir det väl ett par resor per år med jobbet.

2. När vi flyger privat så blir det lite blandat, bolagen är: Ryanair, norwegian, Ving/ Thomas cook och easyjet.
Brukar ta Ving's sista minuten då den kostar från 250-499:- per person enkel väg :)
När vi åker med Jobbet så blir det med SAS och/ eller Lufthansa.

3. Det blir uteslutande economy biljetter, finns inget annat på Ryan.. :)

Om jag skulle få åka så skulle jag åka så är drömresan när jag fyller 25 i höst:

Utresa

ARN-EWR med SAS

Hemresa

EWR-ARN med SAS

Tack för en rolig tävling! Alltid roligt att läsa och skriva lite :)
Lycka till alla!

Du behöver upptäcka modern mjukvara. Installera Opera Mini på din ///-nalle och surfa som vanligt.

Vad hände med din HTC One? Jag köpte en sådan i förra veckan...

Den bara dog en lördag, två veckor efter jag köpt in den. HTCs globala garanticenter tog dock emot dne utan frågor. Tydligen har det vart lite strul med deras nya modeller (inte helt ovanligt, jag borde väntat).

Jag antar att du menade Charlotte/CLT. ;)

*host* Visst är det så... Det gick undan lite som sagt.

Tack för era bidrag!
Nu är det stängt för ny ansökan och det är bara den svåraste delen som är kvar.

Deltagarlista (fram till 21 Maj, kl. 14:00)
  • Palazzi
  • Miljon3
  • Jonas C
  • Bryant
  • mrflyt
  • Ubbe
  • Lonelyflyer
  • 090034208
  • Andreas Eriksson
  • Magino
  • palmen
  • Totopez
  • jumbooze
  • guapeton
  • agehall
  • SvartMjolk
  • Tommy Palomäki
  • JacobGBG
  • Petter

Jag återkommer så fort jag kan. :)

Kommer nog ångra mig att jag inte tävlade men min tänkta ITIN går inte boka via bmi, tyvärr.
Nu väntar jag spännande på vem som är vinnare :D
Det finns några förslag som såg grymma ut, ska försöka använda dessa :p

Last edited:
Måste säga att det ändå var förvånansvärt få som ställde upp. Jag hade nog räknat med ett 100-tal tävlande iaf. Det är ju trots allt en rätt ordentlig vinst i potten!

Måste säga att det ändå var förvånansvärt få som ställde upp. Jag hade nog räknat med ett 100-tal tävlande iaf. Det är ju trots allt en rätt ordentlig vinst i potten!
Var det också ute på Facebook? Det var ju inte lättaste uppgift att lägga upp en bokningsbar resa och undvika Lufthansa group. Awardtravelr visar LH för det mesta resor ifrån Norden.

Ja, blev verkligen mycket färre än vad jag väntat mig som ställde upp. Funderade själv på att ställa upp, men av olika anledningar bestämde jag mig för att avstå, sen var jag osäker ifall jag skulle blivit diskad pga postage run. Fast jag inte ställde upp så inväntar jag resultatet med spänning :)

Ja, blev verkligen mycket färre än vad jag väntat mig som ställde upp. Funderade själv på att ställa upp, men av olika anledningar bestämde jag mig för att avstå, sen var jag osäker ifall jag skulle blivit diskad pga postage run. Fast jag inte ställde upp så inväntar jag resultatet med spänning :)

Det finns "bara" 320 BC.se medlemmar som har skrivit minst 10 inlägg. Eftersom jag la inläggskrav var det ingen mening att publicera tävling på Facebook eller på första sidan.

Var det också ute på Facebook? Det var ju inte lättaste uppgift att lägga upp en bokningsbar resa och undvika Lufthansa group. Awardtravelr visar LH för det mesta resor ifrån Norden.

Oj vad jag håller med dig.
Hade riktigt svårt att få ihop en bra "Amerika" route i Awardtravelr. (satt fullt seriöst 20-25 timmar vid datorn i det programmet och kom ingenstans, sen kom tipset från AHO om ANA Awards, snacka om att det blev bra mycket lättare och behagligare!)

Precis, alldeles för mycket Lufthansa kommer upp i Awardtravelr, i alla fall på rutter till Amerika. Det var lättare att få ihop en till Kina/Japan med tex SIN, ANA, TG, CCA - då jag satt och lekte en hel del för att få fram en intressant route.

Jag hade nog räknat med ett 100-tal tävlande iaf. Det är ju trots allt en rätt ordentlig vinst i potten!

Trodde också på runt 100 deltagare, det är ju som sagt ett klockrent pris och garanterat den bästa tävling jag ställt upp i någonsin. :)

Last edited:
Toppen