Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

För en awardresa till Nordamerika man kan flyga med Turkish, Air Canada, AirNewZealand(som AHO har tipsat om) och många flera.
En intressant routing kan vara t.ex.: ARN/GOT- LHR(SK)-YVR(AC)-LAX(UA) stopover - SFO(UA). Ännu roligare kan vara åka med TK över Atlanten och uppleva deras Internet ombord. Tänk om att vara uppkopplat till BC.se under hela IST-JFK-LAX-SFO resan och posta reserapporten live.

För en awardresa till Nordamerika man kan flyga med Turkish, Air Canada, AirNewZealand(som AHO har tipsat om) och många flera.
En intressant routing kan vara t.ex.: ARN/GOT- LHR(SK)-YVR(AC)-LAX(UA) stopover - SFO(UA). Ännu roligare kan vara åka med TK över Atlanten och uppleva deras Internet ombord. Tänk om att vara uppkopplat till BC.se under hela IST-JFK-LAX-SFO resan och posta reserapporten live.

Jag letade fruktansvärt mycket efter Air New Zeeland från LHR - LAX men det verkar bara finnas i ekonomi, tror jag kollade i princip varje datum hela året ut. (med liten överdrift).

Tog istället United Airlines 747-400 från LHR - SFO, inte helt fel det heller då jag tycker deras Business ser rätt spännande ut.

Hade svårt att hitta TK flygningar i Business också, visst .. jag letade inte lika frekvent där som jag gjorde på Air New Zeeland men känslan infann sig att det nog inte är så lätt och få tag på. (Letade efter IST-LAX)

Last edited:
Hmm, jag inser ju att min ITN är ju faktiskt helt korrekt för en(1) person även om jag inte skulle använda den... Tänker på att jag faktiskt skulle kunna nyttja 2:a priset. ;-) Men det blir ju en lustig situation så jag lägger mig raklång för AHOs beslut ifrågan om korrekt tävlingsbidrag. :)

Last edited:
Måste säga att det ändå var förvånansvärt få som ställde upp. Jag hade nog räknat med ett 100-tal tävlande iaf. Det är ju trots allt en rätt ordentlig vinst i potten!

Tyvärr valde AHO verkligen fel helg ur mitt perspektiv, hade inte alls tid att sätta ihop en vettig rutt sista dagarna, så jag får roa mig med att läsa reserapporten och glädjas med den lycklige vinnaren istället :)

Tja, man fick ju jobba lite för att undvika LH/LX/SN/OS, men så farligt var det ju inte. Jag tyckte jag lyckades komma runt dem rätt enkelt för alla rutter jag tittade på, även om man hade föredragit att ta en LH flight här och där.

Tja, man fick ju jobba lite för att undvika LH/LX/SN/OS, men så farligt var det ju inte. Jag tyckte jag lyckades komma runt dem rätt enkelt för alla rutter jag tittade på, även om man hade föredragit att ta en LH flight här och där.

: )

När jag lekte lite i awardtravelr i början så tyckte jag "personligen" att det var lättare att få till en bra rutt till exempelvis Japan/Kina än USA. 747, 787, 777, A380 etc används ju på korta sträckor där så det var inte jättesvårt att få till en rutt med "bara" heavy-plan dvs.

Var ju inga problem i slutänden att åka till Amerika heller då det som sagt finns ACA, TAP, SK, UA från Europa för att nämna några exempel på bolag men det kändes i alla fall för egen del som att det var lättare att få tag på Business biljetter till Kina/Japan.(de datum jag kollade efter).

Jag ville ju även få till intressanta flygplan-typer och bolag så visst fick man slita lite på ögonen och musarmen.

Last edited:
Bah! Var bortrest i helgen så jag missade tävlingen. Stort credd till AHO för priserna dock.. och kul att läsa alla inlägg i tråden!

Riktigt spännande! Hoppas vi får bra motiveringar till pristagarna också! :)

Tänkte söka, men har inte riktigt tid att göra en maximizing så tyvärr... dock, lycka till alla som är kvar efter att gallringen har börjat! :D

Bra och generöst initiativ AHO! Tyvärr så missade jag inlägget då jag vart bortrest, men jag klagar inte då min helg var riktigt bra!

Enligt listan ovanför så ser jag enbart en värdig vinnare av resan ;)

Toppen