Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Låter som en ganska farlig approach. Det kan gå snabbt, i synnerhet i en bransch som är föremål för så mkt reglering. Vad händer t.ex. om SAS bestämmer sig för att det är slut på 20 000 statusgrundande poäng till Elitekunder?
2 vouchers och 20p/100kr kommer nog fortfarande trumfa. Amex vet att det inte finns några andra alternativ i dagsläget.

Mina erfarenheter är att Amex INTE låter högspenderande kunder "komma undan" Dessa anses redan som säkra kunder som man med största säkerhet får behålla i alla fall.
I mina ögon är detta en lite trist inställning....

Det är nog så det fungerar överlag - varför ska man satsa på en redan frälst. SAS har samma "metod" när det gäller poäng-kampanjer - en EBG/EBD får sällan vara med!

@johan 67 Ja du har rätt! Så här har det fungerat under lång tid. MEN jag tycket inte att det är rätt. Jag är som många andra, mig själv närmast och kanske lite väl sugen på uppskattning som "bra kund" spenderar ganska mycket men kanske inte anmärkningsvärt. Jag skulle gärna se att man gynnar sina "högspenderande kunder" före de som spenderar lite mindre.

Fråga snällt "hur mkt är årsavgiften för kortet första året?" etc är nog smartare
Det kommer du ingenvart med. Been there, done that.

Låter som en ganska farlig approach. Det kan gå snabbt, i synnerhet i en bransch som är föremål för så mkt reglering. Vad händer t.ex. om SAS bestämmer sig för att det är slut på 20 000 statusgrundande poäng till Elitekunder?
Men det är exakt så AmEx agerar. Ringer jag och vill diskutera avgiften får jag veta att de aldrig ger någon rabatt eller liknande. Sedan läser man här nästa dag om hur någon lyckats med att få kortet gratis alt få presentkort för motsvarande årsavgiften. Summa summarum - vill man ha rabatt på avgiften ska man ha en pyttespend. Vi som ligger uppåt miljonen/år har inget att hämta.

Det är nog så det fungerar överlag - varför ska man satsa på en redan frälst. SAS har samma "metod" när det gäller poäng-kampanjer - en EBG/EBD får sällan vara med!

Tror jag fått samtliga Bonus Challenge som varit.
Tror jag fått alla poäng kampanjer utom en (utav de som rapporterats på Businessclass). Utöver det en hel del kampanjer som EBD som andra inte får eller får senare. Jag är ju dock ingen big spender på sas även om jag enkelt flyger in ett Diamond.

Kan man bjuda in till Amex nu? Jag har en kollega som vill bli inbjuden men den länk jag använde mig tidigare av hänvisar en fortfarande till att vänta.

Jag har en fråga gällande 2-4-1. Går det att samla ihop fler vouchers med Premium eller är det bara en åt gången? Ponera att jag har samlat ihop en för 2016, kan jag då 2017 samla till en till och således ha två stycken?

Toppen