Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

För att det blir ganska fånigt att först "hota" med att säga upp kortet om man inte får det gratis, och sedan ändra sig och trots allt behålla och betala för det efter att de sagt "- ok, tack för den här tiden".
Låter ganska svenskt. Friskt vågat, hälften vunnet tycker jag. Jag ser det som högst naturligt i allt som har med bank- och försäkringsverksamhet att göra att inte godta första bästa giv. Det finns säkert gott om folk som tycker att det är fånigt att man "hotar" att byta bank vid förhandling om bolåneräntor och bankavgifter också. Och det viktiga här är ju att priset bevisligen är rörligt eftersom det finns ett flertal exempel på att avgiften satts ned. Men det är ju kunder som du som är deras våta dröm, haha.

För att det blir ganska fånigt att först "hota" med att säga upp kortet om man inte får det gratis, och sedan ändra sig och trots allt behålla och betala för det efter att de sagt "- ok, tack för den här tiden".
Hot är en dålig förhandlingsmetod. Fråga snällt "hur mkt är årsavgiften för kortet första året?" etc är nog smartare :)

Reflektioner om årsavgift och förändringar: Jag vet att några har lyckats få "rabatt" på årsavgiften på SAS Amex kort genom åren. Det var vanligare förr och händer kanske någon enstaka gång även nu.
Mina erfarenheter är att Amex INTE låter högspenderande kunder "komma undan" Dessa anses redan som säkra kunder som man med största säkerhet får behålla i alla fall.
I mina ögon är detta en lite trist inställning....

Summa: Jag ser inge större försämringar och kommer att fortsätta vara kund.

Mina erfarenheter är att Amex INTE låter högspenderande kunder "komma undan" Dessa anses redan som säkra kunder som man med största säkerhet får behålla i alla fall.
Låter som en ganska farlig approach. Det kan gå snabbt, i synnerhet i en bransch som är föremål för så mkt reglering. Vad händer t.ex. om SAS bestämmer sig för att det är slut på 20 000 statusgrundande poäng till Elitekunder?

Jag läste någonstans att det finns en hel del personer som lyckats förhandla bort årsavgiften. Ifall jag exempelvis väljer att skaffa ett amex premium, måste jag då göra det via webben? och ifall jag gör det via webben, kan jag då ringa in typ veckan efter att jag fått kortet och förhandla bort årsavgiften, eller hur ska man göra? :)

Jag betalade endast för mitt första år. Övriga år har jag lyckats förhandla bort avgiften eller fått presentkort för motsvarande summa.

Jag betalade endast för mitt första år. Övriga år har jag lyckats förhandla bort avgiften eller fått presentkort för motsvarande summa.

Finns det någon tråd om "försök till bort/ned-förhandling av årsavgift på kort" motsvarande de om t ex uppgraderingar på hotell eller hyrbilar? Med grundpremisser som t ex:

Kort:
Spend:
Kund sedan:
Argument:
Utfall:

Om inte, någon med lyckad förhandling som vill skapa?;)

Edit: ändrade rubrik och la till "utfall" för att både lyckade och misslyckade försök ska kunna ingå.

Toppen