VIP är som jag har förstått de som köper VIP-tjänsten på exempelvis Arlanda, transporteras ut till gaten per bil. Den koden har aldrig används på listorna vi får från gaten, utan dök upp när paddorna började rullas ut. VIP verkar hittills mest vara modebloggare och dokusåpakändisar och så

Ministrar och andra *verkliga* VIP är oftast inte markerade på listorna. Högst oklart!
Angående recognition så håller jag med om att det kan förbättras - EBP försöker jag alltid hälsa lite extra på. EBD lika så, EBG finns det i min mening oftast ingen möjlighet att ge någon större recognition eftersom det mer eller mindre är halva planet på kortare flighter...
I appen är det inga flikar utan man kan se en översikt över hela planet och där är det olika ikoner på seat mapen, beroende på exempelvis special service requests (rullstor, bärning, spädbarn), EBD/EBP och förbetald mat i Go. Vill man exempelvis se alla EBD kan man klicka på en dropdownmeny och då filtreras alla övriga passagerare bort från seat mapen. CC har inte varit involverade i utvecklandet av appen dessvärre. Vilket är rätt tydligt...
Alla pursrar har fått heldagsutbildning på ipaden och någon vidareutbildning blir det inte för AH, förutom en kortare genomgång vid utlämnandet samt digital dokumentation. Dessvärre är oftast yngre flygvärdinnor oftast duktigare på ipadanvändning, avsaknaden av kurs till trots, eftersom det är en generellt sett högre teknikkännedom där.
/Flygvärd