Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

Korrekt! Än en gång har SAS utvecklat något utan att fråga varken crew eller oss kunder.

Vad är det som säger att detta är gjort utan crews inblandning? Och varför skulle vi kunder behöva ha åsikter om hur crews app är designad? Låt oss avvakta och se hur det utvecklas istället för att klaga på ren rutin, tycker jag.

Edtit: kom på att crew ju hade en del anmärkningar, så säger väl åtminstone till viss del då!
 
Vad är det som säger att detta är gjort utan crews inblandning? Och varför skulle vi kunder behöva ha åsikter om hur crews app är designad? Låt oss avvakta och se hur det utvecklas istället för att klaga på ren rutin, tycker jag.

Edtit: kom på att crew ju hade en del anmärkningar, så säger väl åtminstone till viss del då!

Jag klagar inte på ren rutin, jag sitter på fakta av crew samt har sett produkten ...( btw läs gärna mitt beröm av SAS i Stora Diamond tråden i idag tex)

Om crew säger "det hade ju varit bra om det hade frågat någon av oss för vissa saker är inte genomtänkta i denna versionen" så tror jag det talar sitt tydliga språk. Ett exempel är kartan på förstasidan. Jag tror alla i crewet vet var det är och var det skall ...

Sen om du inte tycker man skall göra research med kunderna vad som är viktigt och mindre viktigt - får stå för dig. Ipaden/Appen är ju till för att göra kundupplevelsen bättre!

Alla som jobbar med någon typ av försäljning förstår vad jag talar om...
 
Last edited:
Jag klagar inte på ren rutin, jag sitter på fakta av crew samt har sett produkten ...( btw läs gärna mitt beröm av SAS i Stora Diamond tråden i idag tex)

Om crew säger "det hade ju varit bra om det hade frågat någon av oss för vissa saker är inte genomtänkta i denna versionen" så tror jag det talar sitt tydliga språk. Ett exempel är kartan på förstasidan. Jag tror alla i crewet vet var det är och var det skall ...

Sen om du inte tycker man skall göra research med kunderna vad som är viktigt och mindre viktigt - får stå för dig. Ipaden/Appen är ju till för att göra kundupplevelsen bättre!

Alla som jobbar med någon typ av försäljning förstår vad jag talar om...

Du har förstås rätt, vilket jag också insåg och lade in i editeringen istället för att plocka bort det jag skrev - jag står för mina misstag! Självklart ska kunderna tillfrågas i vad som är viktigt och mindre viktigt - dock tror jag inte man som kund vill komma med kommentarer på huruvida saker i crew-appen ska ligga i olika flikar, på förstasidan eller i olika färger. Så länge vi får den recognition, service osv som vi önskar spelar det ju oss ingen roll om det ligger i olika flikar eller inte (eller?). Det var den skrivelsen jag reagerade på, och tyckte den var i tråkig ton. Dock bidrar jag ju inte till en bra ton nu heller, så låt oss lägga diskussionen åt sidan nu när jag fått förklara mig :)

Jag flyger ARN-CPH-ARN i veckan - har de iPads på så korta flighter också? I så fall kanske man kan be om att få kika om tid finns på en så kort flight.
 
@EBGGOT / @Funcadelic om ni ser mitt inlägg i Diamond-tråden så ser ni att jag pratat om iPad med crew också. Kabinchefen jag pratade med fick det att låta som att det fortfarande var lite i beta-stadiet. Man prasslade lite med papper fortfarande. Däremot verkade det finnas ett sätt att plocka upp åsikter om appen och föra dem vidare till utvecklare.

Det finns ju också en poäng, ibland, att inte göra exakt som man tänkt sig från början om man har en beta eftersom man vill att folk ska komma in med åsikter.
 
@EBGGOT / @Funcadelic om ni ser mitt inlägg i Diamond-tråden så ser ni att jag pratat om iPad med crew också. Kabinchefen jag pratade med fick det att låta som att det fortfarande var lite i beta-stadiet. Man prasslade lite med papper fortfarande. Däremot verkade det finnas ett sätt att plocka upp åsikter om appen och föra dem vidare till utvecklare.

Det finns ju också en poäng, ibland, att inte göra exakt som man tänkt sig från början om man har en beta eftersom man vill att folk ska komma in med åsikter.
Det viktiga är väl att passagerare får regelbunden möjlighet att utvärdera service m m på flighter där iPad används (eller ska användas...). Annars blir hela grejen tämligen meningslös.
 
Toppen