Rebel skrev:@ValleyI vårat län, Västmanland, tycker jag det beslutas det mesta utan att ställa den typen av obekväma frågor. Jag tror att då får man nog fel svar, såna svar som inte passar våra politiker. Men det är ju bara min känsla.Jag hoppas på linjen även om den går lite åt fel håll.Klicka för att utvidga...
Och det var ju inte gratis, enligt snRebel skrev:Så Ryan valde Skavsta och det gav massa jobb till NyköpingKlicka för att utvidga...
011430121 skrev:Och det var ju inte gratis, enligtsnKlicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Priserna är uppladdade i systemen och biljetter bokningsbara. Frånpriser: 898kr T/R VST-HEL om man bokar hos Nextjet, men tyvärr 1500kr när man bokar hos finnair. Ska man ut i Europa får man räkna med ungefär 2.500kr T/R oavsett destination.Klicka för att utvidga...
Rebel skrev:Nga bra tipps att blir motsvarande EBG/SenatorKlicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Jag har bokat en avgång, men det är sent i höst/vinter. Reser ut från Västerås den 29:e November och hem den 1:a December.Troligen hinner någon här innan mig.Klicka för att utvidga...
Det var ju riktigt tråkigt då jag tänkt prova. Lounge i västerås är ju inte nödvändigt då man kan anlända precis innan avgång, dessutom kompenseras ju detta med lounger i helsingfors. Nej hela konceptet lät konstigt från början.Andreas Eriksson skrev:Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.Saknas ju lounge osv..Klicka för att utvidga...
Håller med om misstänkandet kring fel marknadsförning mot företag. Frekvent resenärerna i Västerås saknar nog också ofta status hos One World vill jag gissa och inte alla hittar till statusmatch hos t.ex. Air Berlin.Andreas Eriksson skrev:Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.Saknas ju lounge osv..Klicka för att utvidga...
Vad ska man säga.... //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji14.pngAndreas Eriksson skrev:Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.Saknas ju lounge osv..Klicka för att utvidga...
Då har dom glömt att meddela IT-avd. Gick utmärkt att boka ikväll...Andreas Eriksson skrev:Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa..Klicka för att utvidga...
JonW skrev:Då har dom glömt att meddela IT-avd. Gick utmärkt att boka ikväll...Klicka för att utvidga...
Provade ut 8 dec, hem 23 jan utan problem.Andreas Eriksson skrev:Kan du boka resor efter 1 November så är det nog så att dom inte stängt ännu på IT av någon anledning.Klicka för att utvidga...