Senaste nytt

Ny linje Västerås Helsingfors

Palazzi

Medlem
Jag har bokat en avgång, men det är sent i höst/vinter. Reser ut från Västerås den 29:e November och hem den 1:a December.
Troligen hinner någon här innan mig.
 
Jag har bokat en avgång, men det är sent i höst/vinter. Reser ut från Västerås den 29:e November och hem den 1:a December.
Troligen hinner någon här innan mig.

Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.

Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.
Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).
Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.
Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.

Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.

Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.
Saknas ju lounge osv..
 
Last edited:

trekker

Medlem
Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.

Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.
Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).
Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.
Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.

Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.

Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.
Saknas ju lounge osv..
Det var ju riktigt tråkigt då jag tänkt prova. Lounge i västerås är ju inte nödvändigt då man kan anlända precis innan avgång, dessutom kompenseras ju detta med lounger i helsingfors. Nej hela konceptet lät konstigt från början.
 

airac

Medlem
Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.

Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.
Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).
Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.
Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.

Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.

Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.
Saknas ju lounge osv..
Håller med om misstänkandet kring fel marknadsförning mot företag. Frekvent resenärerna i Västerås saknar nog också ofta status hos One World vill jag gissa och inte alla hittar till statusmatch hos t.ex. Air Berlin.
 

Palazzi

Medlem
Nedlagd nu. Innan jag själv hann testa.

Två saker. Ett, varför startar man en ny linje så snabbt med bristfällig (i mina ögon) marknadsföring.
Men framför allt, varför inte gå på Nextjets linje istället? (Färre avgångar per vecka).
Flygplatsen som ville ha så här många avgångar, kändes ju lite väl optimistiskt att gå ut så hårt. Är väl bättre att börja med 1-2 avgångar per dag 2 gånger i veckan och sedan expandera mer vid behov.
Det är ju rätt självklart att man inte kan fylla 3 avgångar per dag 4 gånger i veckan från vecka 1, speciellt med den dåliga marknadsföringen man trots allt haft.

Hade jag varit flygplatschef hade jag försökt omförhandla med 2 avgångar per dag 2 gånger i veckan till en början och försökt marknadsföra mer mot företagen i Västerås som kan tänkas dra nytta av detta. Kanske tom höra sig för lite mot de stora jättarna i Västerås för att se vad det finns för önskemål om tider osv.

Men ska man tro lite rykten är ju kostymnissarna i Västerås tydligen "för fina" för att flyga "prop-plan" som tar 30 pax.
Saknas ju lounge osv..
Vad ska man säga....

Synd för min specifika resa då jag skulle enkom till Helsingfors, men från Januari bor jag närmre Arlanda o Bromma.

De får väl testa vidare i Västerås. Mindre plan såsom Embraer 135 kanske kan fyllas.
Volymtrafik blir det aldrig när ARN nås med en buss i halvtimmen (1h20min restid).

Jaja, får boka om resan från Bromma :)
 

Fredde18

Medlem
Läser man VLT så har ju kommunen bestämt att man vill lägga ner men inte förhandlat med flygbolaget ännu och man har viljan att det ska bli från 1 nov. Så innan man förhandlat klart lär det nog gå att boka. Sen lär väl ingen göra det i och för sig...
 

Valley

Medlem
Om man nu lägger ner - Testade både via Finnair och Nextjet och det var inga problem, annat än att man på Nextjet får skriva in Åbo för att få Helsingfors.
Hur länge var linjen igång ?
Och så till frågan. Varför i helvete skulle man starta linjen ?
 
Toppen